Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Mastermodule Digitale Innovatie

Mastermodule Digitale Innovatie

Werk aan een toekomstbestendige digitale innovatiestrategie

  • Ontwikkel een visie op digitale innovatie
  • Co-creëer met klanten en stakeholders nieuwe digitale oplossingen
  • Begeleid jouw organisatie in haar digitale transformatie

Bekijk alle details

Uitvoering
Mastermodule
Duur
3 dagen (12 weken)
Startmoment
Start al in september
Onderwerpen

Dit ga je leren in Mastermodule Digitale Innovatie

Dat de wereld om ons heen razendsnel verandert, weten we inmiddels wel. Maar hoe ziet de toekomst van jouw organisatie eruit in deze snel veranderende wereld en wat is de rol van digitalisering hierin? In deze module leer je hoe je vanuit een integrale bedrijfskundige blik digitale ontwikkelingen kunt onderzoeken en vertalen naar een toekomstbestendige digitale innovatiestrategie voor jouw organisatie. Je werkt in co-creatie met anderen aan het ontwerp van een digitale innovatie waarmee toegevoegde klantwaarde gerealiseerd kan worden voor jouw organisatie. Ook onderzoek je welke waarden en ethische dillema’s een rol spelen bij deze digitale innovatie en op welke wijze de organisatie hiermee kan omgaan. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Trends en ontwikkelingen in digitalisering
  • Digital strategy development
  • Strategische succesfactoren voor digitale innovatie 
  • Innovatieve digitale waardeproposities
  • Agile ontwerpen van digitale innovaties
  • User research en user testing 
  • Digitale innovatie borgen in de organisatie
  • Digitalisering en ethiek

Resultaten

  • Je ontwikkelt een strategische visie op digitalisering
  • Je brengt digitale trends en ontwikkelingen in kaart 
  • Je formuleert strategische succesfactoren voor digitale innovatie
  • Je leert denken en werken als een digital innovator
  • Je helpt jouw organisatie een stap verder in haar digitale transformatie

Van visie naar digitale transformatie

Voor wie?

In een wereld waarin verandering de enige constante is, wordt vaker een beroep gedaan op jouw wendbaarheid, innovatief vermogen en adviesvaardigheden. Je wilt op strategisch niveau bijdragen aan het duurzaam succesvol zijn van mens en organisatie. En je kennis vergroten en verzilveren naar masterniveau. Volg de module los of als onderdeel van de Master Bedrijfskunde.

Toelatingscriteria

Voor alle masterprogramma's heb je een hbo-achtergrond nodig, aangevuld met twee jaar relevante werkervaring. Beschik je niet over een hbo-bachelor of wo-diploma, maar heb je wel aantoonbaar minimaal hbo werk- en denkniveau, dan kun je een toelatingsprogramma volgen.

Mocht je ervoor kiezen om de gehele master te gaan volgen, dan volgt er een studiegesprek met jouw studiebegeleider. In dit gesprek bespreek je jouw achtergrond, motivatie, wederzijdse verwachtingen, of de opleiding aansluit bij jouw leerdoelen en stel je samen een voorlopig studiepad samen.

Voorbereiding

Gedurende deze mastermodule ga je werken aan je eigen beroepsproduct. Het grote voordeel hiervan is dat je na afronding van de module een concreet plan in handen hebt om impact mee te maken. Hiervoor dien je een praktijkopdracht, case of assessment in te brengen in de vorm van een analyse, advies of ontwerp. Deze kan voor je eigen bedrijf of gebaseerd zijn op de functie die je vervult. Heb je momenteel geen (vaste) baan? Dan volstaat het inbrengen van een praktijkopdracht namens of voor een bedrijf.

Om je te begeleiden bij de praktijkopdracht kies je een eigen business coach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de businesscoach op www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/business-coach.

Inhoud

Digital visioning

Voor het ontwikkelen van innovatieve digitale business concepten is het noodzakelijk om voortdurend de blik naar buiten te richten. Je krijgt voorbeelden van succesvolle digitale vernieuwers aangereikt en leert hoe je zelf op zoek kunt naar wetenschappelijke onderbouwing voor de relevantie van digitale innovatie voor jouw organisatie. 

Digital strategy development

Je krijgt strategische modellen aangereikt voor digitale innovatie en leert hoe je nieuwe of bestaande digitale technologieën af kunt stemmen op ‘business requirements’ die, in het kader van waardecreatie voor de klant, relevant zijn voor de organisatie.

Agile ontwerpen van digitale innovaties

Je ontwerpt in co-creatie met andere deelnemers een onderscheidende innovatie voor je organisatie. Vanuit ontwerpmethoden als ‘user research’ en ‘technology search’ werk je de meest kansrijke oplossing uit in een prototype die je demonstreert aan eindgebruikers in je organisatie. De feedback gebruik je om je prototype aan te scherpen.

Digitale innovatie borgen in de organisatie

Je leert hoe organisaties hun digitale beleid toekomstbestendig en wendbaar kunnen vormgeven in een onvoorspelbare snel veranderende wereld. Je ontwikkelt concrete handreikingen over hoe jouw organisatie voorbereid kan zijn en blijven op een digitale toekomst. Hierin verken je ook ethische waarden en dilemma’s bij het verantwoord omgaan met digitale technologie.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Opleiding

De prijs van deze mastermodule is € 2.950,00. Je profiteert bij ons automatisch van een supervoordelige regeling, namelijk dat je géén 21% btw betaalt voor hoger onderwijs.

Financiering

Wil je voordeliger studeren? Er zijn verschillende interessante mogelijkheden en wettelijke regelingen om gebruik van te maken. Bekijk ze allemaal op www.suas.nl/financieringsmogelijkheden.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 136,76 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving MijnSN
  • Succeskit SUAS NL
  • Co-Creation (book)

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. btw).

Kies je voor de avondvariant? Dan is de arrangementsprijs per avond €30,00 (excl. btw) voor gebruik van de accommodatie en koffie/thee.

Programma

Business coach

Voor de start van je studie kies je je business coach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de business coach op https://www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/business-coach.

Persoonlijk leerpad

Na je inschrijving vind je op de online leeromgeving de uitleg en de stappen om je persoonlijk leerpad te formuleren. Waarin wil jij op persoonlijk gebied gegroeid zijn aan het einde van deze module? Wil je groeien in leiderschap, in zelfvertrouwen om complexe situaties kansen te blijven zien? 

Module-opdracht

De module rond je af door het opleveren van een praktijkopdracht. Dit is een specifieke oplossing of advies, gebaseerd op de theorie uit de module en onderzoek dat je in de praktijk uitvoert. Je kunt deze opdracht in je eigen organisatie uitvoeren. Heb je je eigen adviespraktijk of ben je in-between-jobs? Dan kun je de opdracht uitvoeren bij één van je opdrachtgevers of je zoekt een maatschappelijke organisatie die behoefte heeft aan jouw bedrijfskundige expertise. 

Voorbereidingsopdrachten 

Na je inschrijving start je met de voorbereidingsopdrachten zoals het online kennismaken met je medestudenten, het doorlezen van inleidende hoofdstukken en het inventariseren van de huidige situatie rondom je module-opdracht. Deze voorbereidingsopdrachten vind je in de online leeromgeving. Ze helpen je bij de voorbereiding op de eerste bijeenkomst.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de Master module bedraagt 12 weken. De module bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 12 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity. Wil je liever de avond variant volgen? Dat kan!

Dagvariant:

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09:30 tot 17:30 uur

Avond variant:

Bijeenkomst 1 t/m 6:

  • 1 avond van 18:30 tot 22:00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze mastermodule is 20 deelnemers.

Certificaat

Deze module wordt afgerond met een beroepsproduct, waarin je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast. Jijzelf en je organisatie hebben er direct baat bij! Bij een voldoende resultaat ontvang je een certificaat van SUAS.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

Docenten

Docenten 

SUAS werkt met ruim 60 hoogleraren, professoren en professionals met zowel een rijke ervaring in de academische wereld als de praktijk. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. Onze docenten bieden inhoudelijke verdieping op basis van up-to-date wetenschappelijke kennis en leggen steeds de relatie tussen de theorie en jouw eigen werkpraktijk. Op deze manier vallen werken en leren voor een belangrijk deel samen én kun je actuele wetenschappelijke inzichten vertalen naar krachtig handelen in jouw persoonlijke praktijksituatie.

Dit worden je docenten

  • Witek ten Hove

    Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

    Witek ten Hove is een ervaren professional op het gebied van datagestuurde bedrijfsoplossingen. Zijn expertise ligt in het snijvlak van business, wetenschap en data technologie. Met zijn combinatie van academische achtergrond en professionele ervaring, is hij een veelgevraagde consultant voor organisaties die streven naar digitale transformatie en optimalisatie van hun bedrijfsprocessen. Zijn benadering van data science vraagstukken is zowel pragmatisch als innovatief, waarbij hij academische gedegenheid en real-world toepassing naadloos integreert. Hij is een open innovation practitioner die regelmatig zijn inzichten en artikelen deelt over thema's op het gebied van data driven business en digitale innovatie.

  • Hans Ruinemans

    Hans Ruinemans is een gedreven ondernemer. Hij studeerde bewegingswetenschappen, psychologie en politicologie. En rondde zijn Master of Business Administration af met een 9,5. Hij richtte onder meer het bedrijf Business Tales B.V. op. Als DGA en strateeg denkt hij mee met corporate bestuurders en voorziet hij directeuren van zakelijke en persoonlijke adviezen. Hij wordt vaak gevraagd als boardroom monk, business mentor en secret strategist. Zowel door gelouterde CEO’s als jonge start-uppers. Op zijn YouTube kanaal staan 350 insight video’s. Op Spotify 31 podcasts.

)

Nu starten met Mastermodule Digitale Innovatie

Mastermodule Digitale Innovatie

Werk aan een toekomstbestendige digitale innovatiestrategie

  • Ontwikkel een visie op digitale innovatie
  • Co-creëer met klanten en stakeholders nieuwe digitale oplossingen
  • Begeleid jouw organisatie in haar digitale transformatie

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Ditty van der Elst

Opleidingsadviseur

)