Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Best beoordeeld

Key Accountmanagement

Maak het verschil met sterke relaties

  • Realiseer een duurzame relatie met belangrijke afnemers
  • Haal meer rendement uit je bestaande klanten
  • Word een betere sparringpartner op strategisch niveau

Bekijk alle details

Uitvoering
Training
Duur
3 dagen (10 weken)
Startmoment
Start al in september
Onderwerpen

Dit ga je leren in Key Accountmanagement

In de training Key Accountmanagement leer je een accountstrategie te ontwikkelen en implementeren voor strategische accounts. Dit doe je aan de hand van een in de praktijk ontwikkelde aanpak. Je leert onder andere hoe je accountteams samenstelt en hoe je deze doelgericht aanstuurt. Het resultaat? Een aantoonbaar betere positie bij en relatie met je key accounts. 

Verschillende soorten klantrelaties bewust en flexibel managen, wordt de laatste jaren steeds belangrijker. Als organisatie is het noodzakelijk beweeglijk en wendbaar te zijn. In deze driedaagse training staan je persoonlijke competenties in relatie tot verschillende klantsegmenten centraal. Bewust gekozen key accounts versterken je creativiteit en innovatiekracht. En daar plukken jij én je klanten de vruchten van.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Je rol als accountmanager
  • Je contacten met key accounts
  • Het selecteren van key accounts
  • Het ontwikkelen en onderhouden van relaties
  • De benadering en formulering van je waardepropositie
  • Het creëren van maximale waarde voor jezelf en de klant

Resultaten

  • Je weet hoe je relaties met belangrijke klanten onderhoudt en uitbouwt
  • Je hebt kennis over het opstellen en uitvoeren van accountplannen
  • Je weet hoe je je kennis over de markt en ontwikkelingen op hoog niveau houdt
  • Je kunt wervende product- of dienstgerelateerde presentaties geven 
  • Je kent de aandachtspunten in het offerte- en monitoringstraject
  • Je kunt strategisch (mee)denken en kansen en bedreigingen signaleren
  • Je draagt bij aan innovatie van nieuwe producten en diensten voor je klant

Steel het hart van je klanten

Voor wie?

De ene klant vraagt om commerciële aanpak A, de andere om aanpak B. De juiste manier van accountmanagement en relatiebeheer is niet in cement gegoten. Hoe benader jij je belangrijkste klanten en hoe flexibel ben je hierin? In deze training boost je je salesvaardigheden op hbo-niveau. Vergroot je toegevoegde waarde tot ongekende hoogte en verdeel je tijd en energie effectief.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Training

De trainingsprijs is € 1.995,00 (excl. 21% btw).

Betaal je de training zelf? Dan profiteer je automatisch van een supervoordelige regeling. Je betaalt namelijk géén 21% btw, maar slechts een toeslag van 10%. Je prijs is dan € 2.194,50.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 84,95 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving MijnSN
  • Succeskit SUAS NL

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. BTW). Je betaalt uiteraard geen arrangementskosten als je kiest voor de online variant in de ‘virtual class’.

Programma

Online kick-off

In de online kick-off op de digitale leeromgeving MijnSN.nl worden jouw leerdoelen en werkcontext in kaart gebracht. Een aantal dagen voor aanvang van de training start je met de eerste opdrachten.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 9 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 3 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity.

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Diploma 

Na afronding ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een diploma van SUAS. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd instituutsdiploma in huis.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen


Wat anderen over Key Accountmanagement zeggen

Ervaringen

8,9 van de 10

8,9 uit 17 ervaringen

Bekijk alle ervaringen

)

Nu starten met Key Accountmanagement

Key Accountmanagement

Maak het verschil met sterke relaties

  • Realiseer een duurzame relatie met belangrijke afnemers
  • Haal meer rendement uit je bestaande klanten
  • Word een betere sparringpartner op strategisch niveau

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Wieneke Wegeling

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou