Emotie & Agressie - Gemeente Enschede

De gemeente Enschede wil haar medewerkers graag effectief leren omgaan met emotioneel en agressief gedrag van klanten.

Onze aanpak

  • Het ontwikkelen van een helder en positief agressieprotocol, zodat de informatie over het omgaan met emotie en agressie alle medewerkers bereikt.
  • High Impact Training voor de medewerkers met klantcontact.
  • Borging van de training door opfristraining en continu beschikbaar stellen van de e-learning.
  • Training in de opvang en nazorg bij agressie-incidenten voor leidinggevenden.

Het resultaat

Wouter Groothengel, Adviseur Arbeidsomstandigheden en veiligheidskundige, Gemeente Enschede: “Deelnemers ervaren na de training meer houvast. De oefeningen in het herkennen en het ombuigen van bepaald gedrag sterken hen in het dagelijks werk. De mooiste successen zitten in het herkennen van negatief gedrag en hier zo mee weten om te gaan, dat er toch een positief contact ontstaat. Ik waardeer het traject met het rapportcijfer 9: samen met Schouten & Nelissen hebben we gebouwd aan een gemeentebreed agressieprotocol en bijbehorende trainingen. Daar waar ‘vroeger’ alleen aandacht was voor baliefuncties en sociale dienst, wordt nu de gehele organisatie betrokken en bereikt.”

Meer weten?
Ben je benieuwd wat Schouten & Nelissen kan betekenen voor jouw organisatie? Vraag een adviesgesprek aan met één van onze adviseurs. We komen graag langs voor een vrijblijvend gesprek.