• Onze redactie

Nationale Nederlanden: Vaardig worden in klantcontact

Maak onze medewerkers vaardig in klantcontacten. En geef onze managers meer bagage bij het beoordelen van medewerkers. Die wens kwam van verzekeraar Nationale-Nederlanden. Schouten & Nelissen kwam daaraan tegemoet.

Nationale-Nederlanden (NN) is een toonaangevende Nederlandse verzekeraar. Het was een uitdaging om de werkpraktijk van heel veel verschillende afdelingen binnen deze organisatie in beeld te krijgen. En om voor alle medewerkers een passend leertraject te ontwikkelen. Wij ontwikkelden uiteindelijk een veelzijdige opleidingsmix rondom klantcontactvaardigheden. Voor alle medewerkers van de klantcontactteams én alle interne accountmanagers.

Dankzij de e-learning legden we een brede basis voor iedereen met klantcontact. De trainingen waren namelijk specifiek op iedere doelgroep toegesneden. De reacties van de medewerkers waren enthousiast. Ze vonden het traject vernieuwend en leerzaam.

Ook degenen die al langer in het vak zitten, kregen nieuwe inzichten en raakten zich tegelijkertijd bewust van waar hun kracht al lag. Een medewerker zelf reageerde: “Je kunt zelf, samen met de trainer, bepalen wat je leert en welke stijl bij je past. Vervolgens kun je lastige punten blijven oefenen met de Video Response Trainer. Ik ben daardoor veel sterker geworden in het voeren van gesprekken.”

“Lastige punten kun je blijven oefenen met de Video Response Trainer. Ik ben daardoor veel sterker geworden in het voeren van gesprekken.”

Een baliemedewerker van Nationale-Nederlanden

Verder praten?

0418 - 683 440

Of vraag vrijblijvend advies aan

Advies aanvragen

  • Onze redactie