Commercie en klantgerichtheid

Zet je klant centraal en leef je in. Verkopen draait om de interactie tussen jou en je klant. Om de balans tussen klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Herken koopsignalen, speel in op verwachtingen, adviseer resultaatgericht, gebruik je expertise. En natuurlijk: weet een gesprek af te sluiten met een deal.

Natuurlijk staat het commercieel resultaat voorop in je organisatie. Maar in een wereld waarin de klant het voor het zeggen heeft, onderken je het belang van goede klantrelaties. Dit gaat verder dan het voldoen aan je zorgplicht. Het vraagt om betrokken en slagvaardige medewerkers.

Schouten & Nelissen helpt je salesprofessionals, experts en frontofficemedewerkers slagvaardiger te worden in het contact met klanten. Dit doen zij door de klantrelatie centraal te stellen en door het gewenste resultaat beter af te stemmen op de klant. Jouw medewerkers rekenen af met gewoontegedrag en leren de balans te vinden tussen klantgerichtheid en commerciële slagkracht.

Klantgerichtheid

Het succes van je organisatie wordt voor een groot deel bepaald door de ervaring die je aan je klanten meegeeft. Dat is precies waar het bij klantgerichtheid om draait. Jouw medewerkers spelen daarbij een cruciale rol. In de visie van Schouten & Nelissen zijn je doelstellingen en kernwaarden het vertrekpunt voor klantgerichtheid. Wij leren je medewerkers:

  • wat er van hen wordt verwacht met klantgericht handelen
  • hoe zij de ervaring van klanten verschillend kunnen beïnvloeden
  • hoe zij zich in de praktijk klantgericht kunnen gedragen

Meer weten? Vraag een gratis adviesgesprek aan, onze adviseurs komen graag langs voor een vrijblijvend gesprek.

Commerciële slagkracht

Voor langdurig succes zijn goede relaties met je klanten een must. Maar door strakke targets kunnen medewerkers zich vaak niet écht verdiepen in de klant. Schouten & Nelissen helpt je sales- en accountmanagers beter in te spelen op wat de klant wil, doordat zij:

  • authentiek de klant benaderen, zonder aangeleerde zinnen
  • prettig brutaal de kern raken van waar het de klant om gaat
  • effectiever zijn in hun aanpak

Krijgt je klant alleen tijdens contractvernieuwingen écht aandacht? Dan is het tijd voor een frisse blik op sales en accountmanagement. Vraag een gratis adviesgesprek aan, onze adviseurs komen graag langs voor een vrijblijvend gesprek.

Jouw klanten hebben veel waardering voor de expertise van je medewerkers. Maar je ziet ook dat zij méér uit de relatie met opdrachtgevers kunnen halen en meer nieuwe relaties kunnen binnenhalen. Schouten & Nelissen helpt je medewerkers hun commerciële slagkracht te vergroten, doordat zij:

  • leren omgaan met eigen belemmeringen
  • een balans vinden tussen inhoud en commercieel belang
  • succesvolle relatiebeheergesprekken kunnen voeren
  • gemakkelijker nieuwe klanten buiten het eigen werkgebied binnenhalen

Meer weten? Vraag een adviesgesprek aan, onze adviseurs komen graag bij je langs voor een vrijblijvend gesprek.

Trainingen commercie en klantgerichtheid: