Brancheteam Financiële dienstverlening

Als er één branche is waarin het consumentenvertrouwen tot de bodem was gedaald, was het wel de financiële dienstverlening: bankencrises, rommelhypotheken en woekerpolissen. Nu de grootste problemen zijn opgelost is het zaak vertrouwen terug te winnen. En dat kan alleen met ..... 

NIEUWE INTROTEKST

Financiële dienstverlening anno nu

Het vertrouwen in financiële dienstverleners stijgt gestaag. Er zijn veel activiteiten in gang gezet om het klantbelang weer centraal te stellen. Zo maakten verzekeraars een eind aan de stilzwijgende verlenging van verzekeringscontracten. Daarnaast werd het Keurmerk Klantgericht Verzekeren geïntroduceerd. Het fundament is gelegd en er is een onomkeerbare beweging in gang gezet.

Werken aan duurzame cultuurverandering

De dienstverlening en communicatie van banken en verzekeraars zijn aantoonbaar veranderd. Maar een echte cultuurverandering moet uiteindelijk ook in het DNA van (medewerkers van) verzekeraars zijn verankerd. Daarom moet deze sector blijven werken aan een duurzame verbinding tussen de klant, de verzekeraar en de samenleving.

Pensioenfondsen en banken aanvullen


Thema's binnen de sector

Nu het consumentenvertrouwen in de Financiële dienstverlening op een laag niveau staat, is het zaak te investeren in de ontwikkeling van de medewerkers binnen de sector. Hieronder de thema's die extra aandacht vragen.

  • Vertrouwen van de klant terugwinnen.
  • Excellente klantbediening: van inhoud  naar soft skills.
  • Zelfsturende teams door meer in keten werken.
  • Leiding geven in onzekere tijden.
  • Leidinggeven aan mobiliteit.
  • Binden en boeien van jong talent: talent behouden na een traineeship. 

Onze oplossingen en expertise

Of het nu gaat om klantgericht werken, een cultuurverandering of competentiemanagement; het draait altijd om mensen. Onze expertise: 

  • Employability: duurzame inzetbaarheid
  • Talentontwikkeling
  • Management Development
  • Coachend leiderschap
  • Innovatie
  • Mentoring / coaching on the job
  • Benutten van talent : vinden en daarna het binden en boeien van jonge mensen
  • Mindfulness en jobcrafting
  • Traineeships
  • Onboarding
  • Ontzorging


Onze klanten

  • ABN AMRO
  • Robeco
  • Rabobank
  • Nationale Nederlanden
  • Aanvullen