Brancheteam Retail

Klanten zijn steeds mondiger en willen hun gelijk halen. Weerbaarheid is van groot belang in de retail branche. Heeft jouw organisatie te maken met verbale en non-verbale agressie van klanten? Hoe ga je daarmee om als werknemer, als collega en als leidinggevende? Schouten en Nelissen heeft een ruim aanbod in agressietrainingen.

TEKST CHECKEN/AANVULLEN 

De retail sector anno nu

Er heeft de afgelopen tijd een enorme verschuiving plaatsgevonden in de verdeling tussen online en offline verkopen. Het online verkoopkanaal vertegenwoordigt gemiddeld 34% van de totale omzet. Binnen een segment als fashion ligt dat zelfs nog hoger. Jaren terug is de markt totaal veranderd door de komst van discounters als Primark en Topshop. Discounters van Nederlandse bodem, zoals Action, hebben een groot marktaandeel.

 


Thema's binnen de branche

  • Beleving van de klant is hot!
  • De verwachtingen van de klant nemen alleen maar toe.
  • Online retail zet offline retail onder druk.
  • Klanten vergelijken hun prijzen voordat ze tot aankoop overgaan.
  • Dreiging door de komst van internationale spelers.

Onze oplossingen

  • Klantgericht werken en denken
  • Omgaan met agressie
  • Coachend leiderschap
  • Innoveren
  • Proces en Projectmanagement
  • Feedback geven en ontvangen
  • Samenwerking
  • Leidinggeven aan (je voormalige) collega’s
  • LEAN
  • Onboarding

Gazelle meet en versterkt vitaliteit en bevlogenheid

Meer informatie

Leertraject voor beginnend leidinggevenden bij AS Watson Group

Meer informatie

Onze klanten

  • AS Watson
  • Trekpleister
  • Unilever
  • Plus retail
  • Bijenkorf  multiple
  • De Efteling
  • Action
  • aanvullen

Duurzame inzetbaarheid en omgaan met agressie

Het is essentieel om de klant zo goed mogelijk te begrijpen. Aanwezig te zijn op alle mogelijke interactiemomenten en daar direct op in te spelen. Omgaan met agressie is een belangrijk thema. Klanten zijn steeds mondiger en willen hun gelijk halen. Weerbaarheid is van groot belang in deze branche. Schouten en Nelissen heeft een ruim aanbod in agressietrainingen als je als organisatie te maken hebt met zowel verbale als non-verbale agressie van klanten. Hoe ga je daarmee om als werknemer, als collega en als leidinggevende? En hoe zorg je er voor dat je werknemers graag naar hun werk gaan en zo lang mogelijk gezond en met plezier hun werk blijven doen? Kortom, hoe zorg je ervoor dat ze duurzaam inzetbaar zijn?

Vraag advies aan Onze aanpak