Mindfulness oefeningen

Heb je vaak momenten dat jouw gedachten alle kanten op schieten, omdat je - voor jouw gevoel - te veel zaken in te korte tijd moet doen. Je voelt je opgejaagd, doet jouw werk op de automatische piloot, met minder plezier en minder kwaliteit. Dat kan gelukkig anders. Met deze mindfulness oefeningen zet je direct de eerste stap!

Hoe word je mindful?

Mindfulness ontwikkel je door te oefenen. Maak hier dagelijks tijd voor, zowel op het werk als thuis. Door aandacht te hebben voor het hier en nu, krijg je inzicht in je gewoontes en gedragspatronen. Je ontdekt wanneer je ineffectief gedrag vertoont en waarom je dat doet. Bijvoorbeeld door de discussie niet aan te gaan, vermijd je de angst voor confrontatie. Begin meteen achter je bureau met deze mindfulness oefeningen.


Waarom mindfulness zo goed voor je is

In onze drukke levens is zo weinig tijd om even stil te staan bij jezelf, tijd om iets te doorleven, tijd om even pas op de plaats te maken. We staan voortdurend in een ‘doe-stand’ en zijn steeds bezig iets voor elkaar te krijgen.

Met Mindfulness leer je in de 'zijn-stand' te komen en te blijven. Je gaat gewoonte- en reactiepatronen (die automatische piloot) herkennen en hier beter mee omgaan.

Zo zul je je minder ‘geleefd’ voelen en kun je meer genieten van het hier en nu. De rust die dat oplevert verhoogt de kwaliteit van je leven enorm.


Wat bereik je met mindfulness?

  • Je ervaart minder stress en kunt beter omgaan met stress.
  • Je ervaart meer rust en ontspanning in de dagelijkse drukte.
  • Je vergroot je persoonlijke effectiviteit en kunt hierdoor efficiënter werken.
  • Je voelt je vitaal en krijgt meer energie.
  •  Je kunt je beter concentreren en focussen.
  • Je vindt plezier terug in je werk en kunt zelfs een burn-out voorkomen.
  • Je hebt meer plezier in je werk en leven en creëert een betere werk-privébalans.