Mindfullness

Mindfullness betekent aandacht geven aan het hier en nu en zonder oordeel accepteren van wat is. Op deze manier schep je ruimte voor jezelf, maak je bewuste keuzes en ervaar je meer innerlijke rust.

In onze drukke levens is zo weinig tijd om even stil te staan bij jezelf of tijd om een pas op de plaats te maken. We staan voortdurend in een ‘doe-stand’ en zijn steeds bezig iets voor elkaar te krijgen. Met Mindfullness leer je in de 'zijn-stand' te komen en te blijven. Je leert om je eigen gewoonte- en reactiepatronen te herkennen en vanuit een goede basis keuzes te maken. Zo zul je je minder ‘geleefd’ voelen en kun je meer genieten. In een training ga je aan de slag met diverse meditatievormen en aandachtsoefeningen.


Is het nou Mindfullness of Mindfulness?

Er is wel eens wat verwarring over hoe je mindfulness (of toch mindfullness?) spelt. We zullen je een handje helpen: de juiste spelling is mindfulness, met één L. 

Dat kun je onthouden met een makkelijk ezelsbruggetje. De verkeerde spelling - mindfullness - klopt niet met wat mindfulness daadwerkelijk inhoudt. 

Van mindfulness maak je je hoofd namelijk leeg en niet vol. Mindful staat voor 'met aandacht' en niet voor 'vol', zoals dat bij full het geval is.


Waarom de moeite waard?

  • Je ervaart minder stress en kunt beter omgaan met stress.
  • Je hebt meer plezier in je werk en leven en creëert een betere werk-privébalans.
  • Je ervaart meer rust en ontspanning in de dagelijkse drukte.
  • Je vergroot je persoonlijke effectiviteit en kunt hierdoor efficiënter werken.
  • Je vindt plezier terug in je werk en kunt zelfs een burn-out voorkomen.
  • Je voelt je vitaal en krijgt meer energie.
  • Je kunt je beter concentreren en focussen, wat leidt tot meer productiviteit.