• (19 ervaringen)

Klantgericht werken en communiceren

  • Verplaats je beter in de klant en snap sneller hoe hij denkt 
  • Geef je communicatieve vaardigheden een klantgerichte boost
  • Leer effectiever omgaan met lastige boodschappen en kritische klanten
Aanmelden binnen 3 minuten!

De training incompany volgen? Meer informatie

Overzicht

Verbeter de klantrelatie, druk op de juiste knoppen

Klanten, het zijn net mensen. Soms snappen ze je meteen, soms lijk je Chinees te spreken en komen ze met de meest lastige reacties of eisen. Hoe beïnvloed je dit proces? Wat heeft jouw eigen communicatiestijl voor invloed op die van de klant en hoe stuur je het gesprek? Na deze praktische training klantgerichtheid heb je alle tools in handen.

Download brochure - PDF

Je resultaten na Klantgericht werken en communiceren

  • Je kunt je inleven in de klant en speelt in op zijn verwachtingen
  • Je gaat beter om met lastige klantsituaties en bereikt meer in gesprekken 
  • Je communiceert persoonlijk, open en effectief met klanten
  • Je hebt inzicht in jouw manier van communiceren en het effect op anderen
  • Je hebt alle basisvaardigheden op het gebied van klantcontact onder de knie
  • Je weet hoe je slecht nieuws het beste kunt brengen
Programma

Dit ga je leren in Klantgericht werken en communiceren

Hoe voelde jouw klant zich na het laatste klantcontact? En wat voelde jij? Met de training Klantgericht werken en communiceren zorg je voor een prettige klantrelatie en bereik je meer in klantcontact. Je gaat leren door te doen. Korte inleidingen worden afgewisseld met oefeningen en rollenspellen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • LSD: luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Regie pakken en behouden in een gesprek
  • Non-verbale communicatie
  • Aandacht voor de emoties van de klant
  • De nee-boodschap op een positieve manier brengen
  • In lastige situaties de relatie met de klant behouden
  • Duidelijk en direct communiceren 
  • Omgaan met jouw eigen met spanningen en emoties

New Heroes

Tijdens deze training krijg jij toegang tot het online platform New Heroes. Je gaat actief aan de slag met enkele opdrachten uit de leerreizen van New Heroes. Daarnaast kun jij op eigen initiatief verder werken aan je vaardigheden op het gebied van persoonlijke kracht, communicatie en leiderschap. Alles in jouw eigen tempo, waar en wanneer jij het wilt. 

Programma

Intake

Start- en eindmeting

Deze training maakt jou sterker. Hoe we dat kunnen garanderen? Voor aanvang vul je een Ontwikkeldoelenscan in en ontvang je een persoonlijk rapport. Hierdoor weet je precies: Waar sta je? Wat zijn je doelen? En wat heb je nodig om daar te komen? Met hulp van de trainer ga je heel gericht en gefocust aan de slag met jouw ontwikkeling. En haal je er dus het maximale uit. Na afloop volgt een eindmeting. Deze Persoonlijke Ontwikkelingsscan geeft opnieuw een uitgebreid rapport. Zo is glashelder hoe je bent gegroeid, maar ook op welke punten je jouw ontwikkeling (zelfstandig) kunt vervolgen.

 

Programma

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 8 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 2,5 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity.

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur
Praktijkbegeleiding

Mentor

Je leert pas echt als je het geleerde toepast in de praktijk. Voor aanvang van de eerste bijeenkomst ga je binnen jouw eigen organisatie aan de slag met diverse praktijkopdrachten. En kies je een mentor die je begeleidt en stimuleert bij jouw leerproces. Dit kan je leidinggevende of een (senior) collega zijn. Op www.sn.nl/mentor vind je meer informatie over de rol van de mentor. Drie weken later neem je je ervaringen mee naar de volgende bijeenkomst.

Groepsgrootte

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Afronding

Certificaat 

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van Schouten & Nelissen. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Data & Locaties

Selecteer een startdatum

  • ma. 04 november 2019
    AMSTERDAM
    Lesdagen en tijden
    • ma. 04 november 2019
      09:30 - 17:00
    • ma. 18 november 2019
      09:30 - 17:00
    • ma. 02 december 2019
      09:30 - 17:00

    Locatie
    WestCord Fashion Hotel Amsterdam
    Hendrikje Stoffelsstraat 1
    1058 GC AMSTERDAM

    • Hiermee reserveer je twee weken een plaats
  • di. 17 december 2019
    AMERSFOORT
    Lesdagen en tijden
    • di. 17 december 2019
      09:30 - 17:00
    • di. 14 januari 2020
      09:30 - 17:00
    • di. 28 januari 2020
      09:30 - 17:00

    Locatie
    Best Western Plus Berghotel Amersfoort
    Utrechtseweg 225
    3818 EG AMERSFOORT

    • Hiermee reserveer je twee weken een plaats
  • do. 19 maart 2020
    ROTTERDAM
    Lesdagen en tijden
    • do. 19 maart 2020
      09:30 - 17:00
    • do. 02 april 2020
      09:30 - 17:00
    • do. 16 april 2020
      09:30 - 17:00

    Locatie
    Best Western Airport Hotel Rotterdam
    Vliegveldweg 59 -61
    3043 NT ROTTERDAM

    • Hiermee reserveer je twee weken een plaats
  • wo. 27 mei 2020
    AMERSFOORT
    Lesdagen en tijden
    • wo. 27 mei 2020
      09:30 - 17:00
    • wo. 10 juni 2020
      09:30 - 17:00
    • wo. 24 juni 2020
      09:30 - 17:00

    Locatie
    Best Western Plus Berghotel Amersfoort
    Utrechtseweg 225
    3818 EG AMERSFOORT

    • Hiermee reserveer je twee weken een plaats
Investering

Investering

Trainingskosten

Je betaalt voor de training € 1850,00 (exclusief 21% btw). 

Volg je de training privé of via een btw-vrijgestelde organisatie (bijvoorbeeld overheid, zorginstelling of bank)? Dan bieden wij je de voordelige mogelijkheid om geen btw te betalen over de training en datgene wat onlosmakelijk is verbonden aan de training. Hiervoor berekenen wij een toeslag van 10%. De investering bedraagt dan € 2035,00. Deze keuze kun je aangeven op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Trainingsmateriaal

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van trainingsmateriaal.

Hiervoor betaal je een bedrag van € 130,73 (exclusief btw). Je ontvangt:

  • MijnOmgeving
  • NewHeroes abonnement 6 maanden
  • Materiaalpakket
  • Beïnvloed anderen, begin bij jezelf
  • Verboden voor klanten, wij houden van fans

Daarnaast bevat het pakket specifiek materiaal dat in deze training wordt gebruikt. Het betreft vereiste materialen zoals handouts, persoonlijke licentie voor de leercommunity, online tests/scans én zes maanden toegang tot het online platform van New Heroes. Mocht je reeds in het bezit zijn van bovengenoemde literatuur of om een andere reden de literatuur niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je totaal € 210,00 (exclusief btw).

Betaalwijze

Na ontvangst van je aanmelding versturen we de factuur. Deze dient binnen 30 dagen na factuurdatum te worden voldaan maar uiterlijk voor aanvang van de training/opleiding.

Ervaringen

Ervaringen

Schrijf jouw beoordeling

Beoordeling

Vul je volledige naam in
Vul een correct emailadres in

Locatie

Wat zijn je ervaringen

Hiermee reserveer je twee weken een plaats
Prisca Egter van Wissekerke
Advice? +31 (0)418 688 510
Twijfel je over de juiste opleiding?

Klantgericht werken en communiceren

  • Erkenningen en lidmaatschappen
  • Erkenningen en lidmaatschappen

Vergelijkbare trainingen

Pluspunten van Incompany trainingen

Een groepstraining is de ideale optie als in jouw organisatie meerdere medewerkers voor dezelfde uitdaging staan. We passen de gebruikte oefeningen en voorbeelden aan op de situatie in jouw organisatie.

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega’s staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de training organiseren. 
  • Overal - We organiseren de training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.