• (17 ervaringen)

Klantgericht werken en communiceren

  • Verplaats je beter in de klant en weet hoe hij denkt
  • Ontwikkel vaardigheden gericht op klantgerichtheid
  • Je leert effectiever om te gaan met lastige klanten

De training incompany volgen? Meer informatie

Overzicht

Voor wie klantgericht wil communiceren

Je hebt een functie waarin je veel met klanten te maken hebt. En soms zijn dat lastige of veeleisende klanten. Je wilt graag weten hoe je daar professioneel en klantgericht mee omgaat. Je werkt als receptionist of baliemedewerker, telefonist, systeembeheerder, applicatiebeheerder, technisch of functioneel ontwerper, helpdeskmedewerker, callcentermedewerker of binnendienstmedewerker.

Download brochure - PDF

Je resultaten na Klantgericht werken en communiceren

  • Je communiceert persoonlijk, open en effectief met klanten
  • Je hebt inzicht in jouw manier van communiceren en het effect op anderen
  • Op het gebied van klantcontact heb je alle basisvaardigheden onder de knie
  • Je kunt je inleven in de klant en zijn verwachtingen
  • Je gaat beter om met lastige klantsituaties  
Programma

Dit ga je leren in Klantgericht werken en communiceren

Hoe voelde jouw klant zich na het laatste klantcontact? En wat voelde jij? Met de training Klantgericht communiceren van Schouten & Nelissen zorg je voor een prettige klantrelatie en bereik je meer in klantcontact. Je gaat leren door te doen. Korte inleidingen worden afgewisseld met oefeningen en rollenspellen.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • LSD: luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Regie pakken en behouden in een gesprek
  • Non-verbale communicatie, etiquette en persoonlijke uitstraling
  • Feedback geven en ontvangen
  • Aandacht voor de emoties van de klant
  • Duidelijk en zakelijk adviseren
  • In lastige situaties de relatie met de klant behouden
  • Duidelijk en direct communiceren en grenzen stellen
  • Omgaan met jouw eigen met spanningen en emoties

Blijf je ontwikkelen met New Heroes

Na afloop van je training ontvang je 6 maanden toegang tot het online platform New Heroes, waar je verder kunt werken aan je vaardigheden op het gebied van persoonlijke kracht, communicatie en leiderschap. Alles in jouw eigen tempo, waar en wanneer jij het wilt. Kijk op www.sn.nl/newheroes voor meer informatie.

Programma

Intake

Telefonisch doelstellend gesprek

In een telefonisch gesprek met je trainer bespreek je jouw motivatie en leerdoelen. Als voorbereiding op dit gesprek vul je online een competentiescan en vragenformulier in. De trainer checkt hiermee of de training aansluit bij jouw leerwensen en verwachtingen. Daarna krijg je vaak al studiemateriaal of een voorbereidende opdracht, zodat je direct aan de slag kunt.

Programma

Leerdagen

De training heeft een doorlooptijd van 2 maanden en bestaat uit een telefonisch doelstellend gesprek, 1 blok van 2 dagen en 1 blok van 1 dag.

Blok 1:

  • dag 1 van 10.00 tot 20.00 uur
  • dag 2 van 09.30 tot 17.00 uur

Blok 2:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur
Praktijkbegeleiding

Mentor

Je leert pas echt als je het geleerde toepast in de praktijk. Je gaat binnen jouw eigen organisatie aan de slag met diverse praktijkopdrachten. En kies je een mentor die je begeleidt en stimuleert bij jouw leerproces. Dit kan je leidinggevende of een (senior) collega zijn. Op www.sn.nl/mentor vind je meer informatie over de rol van de mentor.

Groepsgrootte

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Afronding

Certificaat 

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van Schouten & Nelissen. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Investering

Investering

Trainingskosten

Je betaalt voor de training € 1610,00 (exclusief 21% btw). 

Volg je de training privé of via een btw-vrijgestelde organisatie (bijvoorbeeld overheid, zorginstelling of bank)? Dan bieden wij je de voordelige mogelijkheid om geen btw te betalen over de training en datgene wat onlosmakelijk is verbonden aan de training. Hiervoor berekenen wij een toeslag van 10%. De investering bedraagt dan € 1771,00. Deze keuze kun je aangeven op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Trainingsmateriaal

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van trainingsmateriaal.

Hiervoor betaal je een bedrag van € 93,58 (exclusief btw). Je ontvangt:

  • New Heroes abonnement 6 maanden
  • Materiaalpakket
  • MijnOmgeving

Daarnaast bevat het pakket specifiek materiaal dat in deze training wordt gebruikt. Het betreft vereiste materialen zoals handouts, persoonlijke licentie voor de leercommunity en online tests/scans. Zes maanden toegang tot het online platform van New Heroes, ontvang je na afloop van je training. Mocht je reeds in het bezit zijn van bovengenoemde literatuur of om een andere reden de literatuur niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor trainingsdagen met een avondprogramma betaal je voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet € 210,00 (exclusief btw). 

Optioneel

Je kunt optioneel een diner bijboeken voor € 39,00 (exclusief 6% btw) en/of een overnachting voor € 115,00 (exclusief 6% btw). Het diner vindt na de training plaats.

Betaalwijze

Na ontvangst van je aanmelding versturen we de factuur. Deze dient binnen 30 dagen na factuurdatum te worden voldaan maar uiterlijk voor aanvang van de training/opleiding.

Ervaringen

Ervaringen

Schrijf jouw beoordeling

Beoordeling

Vul je volledige naam in
Vul een correct emailadres in

Locatie

Wat zijn je ervaringen

Prisca Egter van Wissekerke
Advies? 0418-688510
Twijfel je over de juiste opleiding?

Klantgericht werken en communiceren

  • Erkenningen en lidmaatschappen
  • Erkenningen en lidmaatschappen

Vergelijkbare trainingen

Pluspunten van Incompany trainingen


Een groepstraining is de ideale optie als in jouw organisatie meerdere medewerkers voor dezelfde uitdaging staan. We passen de gebruikte oefeningen en voorbeelden aan op de situatie in jouw organisatie.

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega’s staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de training organiseren. 
  • Overal - We organiseren de training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.