Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Nieuw

Commercial innovation and strategy

Je kunt al starten in september.


Wordt een innovatieve commercieel strateeg

  • Ontwerp een strategisch commercieel plan
  • Maak gebruik van innovatieve Business Modellen
  • Bouw aan een langetermijn relatie met de klant

Voor wie?

In een wereld waarin verandering de enige constante is, wordt vaker een beroep gedaan op jouw wendbaarheid, innovatief vermogen en adviesvaardigheden. Je wilt op strategisch niveau bijdragen aan het duurzaam succesvol zijn van mens en organisatie. En je kennis vergroten en verzilveren naar masterniveau. Volg de module los of als onderdeel van de Master Bedrijfskunde (in ontwikkeling).

Meer over deze opleiding


Onderwerpen

Wordt een innovatieve commercieel strateeg

Voor wie?

In een wereld waarin verandering de enige constante is, wordt vaker een beroep gedaan op jouw wendbaarheid, innovatief vermogen en adviesvaardigheden. Je wilt op strategisch niveau bijdragen aan het duurzaam succesvol zijn van mens en organisatie. En je kennis vergroten en verzilveren naar masterniveau. Volg de module los of als onderdeel van de Master Bedrijfskunde (in ontwikkeling).

  • Ontwerp een strategisch commercieel plan
  • Maak gebruik van innovatieve Business Modellen
  • Bouw aan een langetermijn relatie met de klant

Overzicht

Uitvoering
Mastermodule
Duur
3 dagen (12 weken)

Dit ga je leren in Commercial innovation and strategy

Een ding is zeker in deze onzekere wereld: verandering is een constante. Iedere organisatie, groot of klein, zal zich aan moeten blijven passen. één manier hoe een organisatie om kan gaan met veranderingen is door zich voortdurend opnieuw uit te vinden, door het ontwikkelen van nieuwe, en het aanpassen van bestaande business modellen. 

In de module Commercial Strategy and Innovation leer je methoden om nieuwe business modellen te ontwerpen en door te vertalen naar een strategisch commercieel plan. Je leert de transitie commercieel én organisatorisch vorm te geven. We kijken hierbij met name op het niveau van een organisatie-eenheid (divisie, werkmaatschappij, zelfstandige onderneming), gaan in op hoe de organisatie haar lange termijn doelstellingen realiseert en hoe het zich onderscheidt ten opzichte van de concurrentie. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Business Model Canvas
  • Innovatie
  • Storytelling
  • Strategie en omgeving
  • Business Model Patterns & Shifts
  • Commercie: de risico-analyse
  • Een commercieel transitieplan

Resultaten

  • Je ontwikkelt een strategische visie op commercie en innovatie
  • Je leert commerciële innovatie en strategie aan te jagen en te verkopen 
  • Je past de laatste inzichten in commerciële strategie toe
  • Je leert denken en werken als een commerciële strateeg
  • Je draagt bij aan de continuïteit en levensvatbaarheid van jouw organisatie

Inhoud

Business Model Canvas

Het Business Model Canvas is een blauwdruk van je organisatie. We kijken daarbij naar diverse varianten. Innovatie en moderne inzichten als duurzaamheid nemen we hierin mee. Ook het presenteren van een BMC is van belang voor het succes er van en komt aan bod tijdens deze module.

Innovatie vanuit commercieel oogpunt

Innovatie is een belangrijk thema binnen deze module. Je leert meer over verschillende soorten innovatie en hoe deze invloed hebben op de continuïteit van de organisatie. We gaan in op disruptieve innovaties en niet-disruptieve innovatie. We focussen daarbij op innovatie die bijdraagt aan de commerciële groei van de organisatie.  

Storytelling

Storytelling is een overtuigingstechniek die veel gebruikt wordt binnen de commercie. Deze kan dan ook niet ontbreken in een commerciële module. Je verdiept je in deze techniek én leert deze toe te passen op jouw eigen onderwerpen. 

Strategie en omgeving

De omgeving vormt de kern in de commerciële strategie. We kijken zowel naar de interne omgeving (de eigen organisatie) als naar de externe omgeving om een brede kijk te ontwikkelen op kansen. De klant, de maatschappij, trends en relevante ontwikkelingen voor jouw business komen aan bod. 

Business Model Patterns & Shifts

Voor veel organisaties is het goede doen niet meer goed genoeg.  Het businessmodel moet niet beter, maar anders. In deze module leer je hoe je als manager en bedrijfskundige vastgeroeste patronen in het bedrijf kunt doorbreken en hoe je nieuwe, toekomstbestendige businessmodellen ontwerpt. 

Commercie: de risico-analyse

Aan verandering en innovatie kleven risico’s. Die wacht je niet af, maar breng je vooraf goed in kaart en manage je zo goed als mogelijk gedurende de transitie. Daarin zetten we de volgende vier termen centraal: desirability, feasibility, viability & adaptability. 

Een strategisch commercieel plan 

Bij verandering hoort een strategisch commercieel plan. Je bent namelijk niet alleen in de verandering. Je wilt de organisatie en de omgeving meekrijgen. Daarom gaan we in op hoe je het nieuwe business model en de innovaties organiseert. De adoptiecurve komt aan bod en ook de financiële business case.

Kosten en financiering

Mastermodule

Jouw investering in deze mastermodule bedraagt € 2950,00. Hierover wordt geen btw berekend.

Trainingsmateriaal

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van trainingsmateriaal. Hiervoor betaal je een bedrag van € 144,95 (exclusief btw).

Je ontvangt:

  • MijnOmgeving
  • Materiaalpakket

Daarnaast bevat het pakket specifiek materiaal dat in deze training wordt gebruikt. Het betreft vereiste materialen zoals handouts, persoonlijke licentie voor de leercommunity en online tests/scans. Mocht je reeds in het bezit zijn van bovengenoemde literatuur of om een andere reden de literatuur niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je totaal € 210,00 (exclusief btw). Volg je de avondvariant? Dan is de arrangement prijs €30,- (exclusief btw) per avond.  Dit is inclusief accommodatie en koffie/thee. Dit bedrag is eveneens vrijgesteld van btw.

Docenten

Docenten 

Schouten University of Applied Sciences werkt met ruim 60 hoogleraren, professoren en professionals met zowel een rijke ervaring in de academische wereld als de praktijk. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. Onze docenten bieden inhoudelijke verdieping op basis van up-to-date wetenschappelijke kennis en leggen steeds de relatie tussen de theorie en jouw eigen werkpraktijk. Op deze manier vallen werken en leren voor een belangrijk deel samen én kun je actuele wetenschappelijke inzichten vertalen naar krachtig handelen in jouw eigen praktijksituatie.

Traject

Doelstellend gesprek

In een persoonlijk gesprek met je studiebegeleider bespreek je jouw achtergrond, motivatie en wederzijdse verwachtingen. Je formuleert samen je leerdoelen en bespreekt op welke manier je de training het beste kunt volgen.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de Master module bedraagt 12 weken. De module bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 12 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity. Wil je liever de avond variant volgen? Dat kan!

Dagvariant:

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09:30 tot 17:30 uur

Avond variant:

Bijeenkomst 1 t/m 6:

  • 1 avond van 18:30 tot 22:00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze mastermodule is 20 deelnemers.

Certificaat

Deze module wordt afgerond met een beroepsproduct, waarin je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast waar je organisatie direct baat bij heeft. Bij een voldoende resultaat ontvang je een certificaat van Schouten & Nelissen University of Applied Sciences.

Incompany trainingsadvies aanvragen

Een groepstraining is de ideale optie als in jouw organisatie meerdere medewerkers voor dezelfde uitdaging staan. We passen de gebruikte oefeningen en voorbeelden aan op de situatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany trainingen

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega’s staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de training organiseren.
  • Overal - We organiseren de training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

Nu starten met Commercial innovation and strategy

Bijvoorbeeld op ma. 13 september in AMSTERDAM

Commercial innovation and strategy

€ 2.950,00 BTW vrijgesteld

Starten op ma 13 september 2021, AMSTERDAM


Materiaal € 144,95 excl. BTW

Arrangement € 210,00 excl. BTW

Totaal

€ 3.304,95 BTW vrijgesteld

Incl. materiaal en arrangementen

Twijfel je nog? Volg eerst een gratis proefles!

Ontdek jouw mogelijkheden en wordt sterker.

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Thalja Lurz

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou