Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Mastermodule Digitale Innovatie

Nieuw

Mastermodule Digitale Innovatie


Van visie naar digitale transformatie

  • Ontwikkel een visie op digitale innovatie
  • Co-creëer met klanten en stakeholders nieuwe digitale oplossingen
  • Begeleid jouw organisatie in haar digitale transformatie

Voor wie?

In een wereld waarin verandering de enige constante is, wordt vaker een beroep gedaan op jouw wendbaarheid, innovatief vermogen en adviesvaardigheden. Je wilt op strategisch niveau bijdragen aan het duurzaam succesvol zijn van mens en organisatie. En je kennis vergroten en verzilveren naar masterniveau. Volg de module los of als onderdeel van de Master Bedrijfskunde (in ontwikkeling).

Wij zorgen voor een veilige leeromgeving 

Met duidelijke hygiëneregels en -faciliteiten. Al onze locaties zijn ingericht op 1,5 meter afstand. We volgen altijd de richtlijnen van de Rijksoverheid en het NRTO brancheprotocol. Je kan je dus met een gerust hart inschrijven. Lees alle veiligheidsmaatregelen www.sn.nl/over-ons/corona-maatregelen/klassikaal-volgens-de-anderhalve-meter-regels en check voor de laatste corona maatregelen altijd nog even www.sn.nl/over-ons/corona-maatregelen. Heb je vragen? Je mag ons altijd bellen (0418 688 510) of mailen (voorlichting@sn.nl). We zitten voor je klaar!

Meer over deze opleiding


Onderwerpen

Van visie naar digitale transformatie

Voor wie?

In een wereld waarin verandering de enige constante is, wordt vaker een beroep gedaan op jouw wendbaarheid, innovatief vermogen en adviesvaardigheden. Je wilt op strategisch niveau bijdragen aan het duurzaam succesvol zijn van mens en organisatie. En je kennis vergroten en verzilveren naar masterniveau. Volg de module los of als onderdeel van de Master Bedrijfskunde (in ontwikkeling).

Wij zorgen voor een veilige leeromgeving 

Met duidelijke hygiëneregels en -faciliteiten. Al onze locaties zijn ingericht op 1,5 meter afstand. We volgen altijd de richtlijnen van de Rijksoverheid en het NRTO brancheprotocol. Je kan je dus met een gerust hart inschrijven. Lees alle veiligheidsmaatregelen www.sn.nl/over-ons/corona-maatregelen/klassikaal-volgens-de-anderhalve-meter-regels en check voor de laatste corona maatregelen altijd nog even www.sn.nl/over-ons/corona-maatregelen. Heb je vragen? Je mag ons altijd bellen (0418 688 510) of mailen (voorlichting@sn.nl). We zitten voor je klaar!

  • Ontwikkel een visie op digitale innovatie
  • Co-creëer met klanten en stakeholders nieuwe digitale oplossingen
  • Begeleid jouw organisatie in haar digitale transformatie

Overzicht

Uitvoering
Mastermodule
Duur
3 dagen (12 weken)

Docenten

Delen

Dit ga je leren in Mastermodule Digitale Innovatie

Dat de wereld om ons heen razendsnel verandert, weten we inmiddels wel. Maar hoe ziet de toekomst van jouw organisatie eruit in deze snel veranderende wereld en wat is de rol van digitalisering hierin? In deze module leer je hoe je vanuit een integrale bedrijfskundige blik digitale ontwikkelingen kunt onderzoeken en vertalen naar een toekomstbestendige digitale innovatiestrategie voor jouw organisatie. Je werkt in co-creatie met anderen aan het ontwerp van een digitale innovatie waarmee toegevoegde klantwaarde gerealiseerd kan worden voor jouw organisatie. Ook onderzoek je welke waarden en ethische dillema’s een rol spelen bij deze digitale innovatie en op welke wijze de organisatie hiermee kan omgaan. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Trends en ontwikkelingen in digitalisering
  • Digital strategy development
  • Strategische succesfactoren voor digitale innovatie 
  • Innovatieve digitale waardeproposities
  • Agile ontwerpen van digitale innovaties
  • User research en user testing 
  • Digitale innovatie borgen in de organisatie
  • Digitalisering en ethiek

Resultaten

  • Je ontwikkelt een strategische visie op digitalisering
  • Je brengt digitale trends en ontwikkelingen in kaart 
  • Je formuleert strategische succesfactoren voor digitale innovatie
  • Je leert denken en werken als een digital innovator
  • Je helpt jouw organisatie een stap verder in haar digitale transformatie

Inhoud

Digital visioning

Voor het ontwikkelen van innovatieve digitale business concepten is het noodzakelijk om voortdurend de blik naar buiten te richten. Je krijgt voorbeelden van succesvolle digitale vernieuwers aangereikt en leert hoe je zelf op zoek kunt naar wetenschappelijke onderbouwing voor de relevantie van digitale innovatie voor jouw organisatie. 

Digital strategy development

Je krijgt strategische modellen aangereikt voor digitale innovatie en leert hoe je nieuwe of bestaande digitale technologieën af kunt stemmen op ‘business requirements’ die, in het kader van waardecreatie voor de klant, relevant zijn voor de organisatie.

Agile ontwerpen van digitale innovaties

Je ontwerpt in co-creatie met andere deelnemers een onderscheidende innovatie voor je organisatie. Vanuit ontwerpmethoden als ‘user research’ en ‘technology search’ werk je de meest kansrijke oplossing uit in een prototype die je demonstreert aan eindgebruikers in je organisatie. De feedback gebruik je om je prototype aan te scherpen.

Digitale innovatie borgen in de organisatie

Je leert hoe organisaties hun digitale beleid toekomstbestendig en wendbaar kunnen vormgeven in een onvoorspelbare snel veranderende wereld. Je ontwikkelt concrete handreikingen over hoe jouw organisatie voorbereid kan zijn en blijven op een digitale toekomst. Hierin verken je ook ethische waarden en dilemma’s bij het verantwoord omgaan met digitale technologie.

Kosten en financiering

Opleiding

Jouw investering in deze mastermodule bedraagt € 2950,00. Hierover wordt geen btw berekend.

Materiaal

Jouw investering in het lesmateriaal bedraagt € 129,58 (exclusief btw). Je ontvangt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving MijnSN
  • Materiaalpakket
  • Co-Creation

Daarnaast ontvang je de hand outs en wordt er gebruikt gemaakt van online testen en scans. Mocht je reeds in het bezit zijn van de literatuur of deze niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je in totaal € 210,00 (exclusief btw). Volg je de avondvariant? Dan is de arrangement prijs €30,- (exclusief btw) per avond voor gebruik van de accommodatie en koffie/thee. Dit bedrag is eveneens vrijgesteld van btw.

Financiering

Als je zelf (deels) je training of opleiding financiert, zijn er verschillende mogelijkheden en interessante wettelijke regelingen om gebruik van te maken, waardoor jij voordeliger kan studeren. Bekijk de mogelijkheden: www.sn.nl/financieringsmogelijkheden.

Docenten

Docenten 

Schouten University of Applied Sciences werkt met ruim 60 hoogleraren, professoren en professionals met zowel een rijke ervaring in de academische wereld als de praktijk. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. Onze docenten bieden inhoudelijke verdieping op basis van up-to-date wetenschappelijke kennis en leggen steeds de relatie tussen de theorie en jouw eigen werkpraktijk. Op deze manier vallen werken en leren voor een belangrijk deel samen én kun je actuele wetenschappelijke inzichten vertalen naar krachtig handelen in jouw eigen praktijksituatie.

Dit worden je docenten

  • Sabine Kerkmeijer – van der Peijl MA

    Sabine heef ruime ervaring met het begeleiden en coachen van (afstuderende) studenten bij o.a. het ontwikkelen van een idee tot een nieuw product of dienst, het schrijven van een marketing(communicatie)plan, het opzetten en uitvoeren van marktonderzoek en het schrijven van een businessplan. Sabine heeft een brede marketingbasis ontwikkeld o.a. als (database) marketeer bij Triodos Bank en senior consultant bij VODW Marketing. Ze heeft diverse projecten uitgevoerd variërend van het ontwerpen van loyaliteitsprogramma’s tot het ontwikkelen van een marketingdatabase. Ze heeft gewerkt voor o.a. Eneco, Debitel, ING en DTZ Zadelhoff. Ze is auteur van het boek 'Van Idee naar start-up'.

  • Witek ten Hove MA

    Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

    Witek ten Hove is hoofddocent aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en voorzitter van de R-User Group in Nijmegen. Na zijn studie aan de Universiteit van Maastricht heeft hij bij verschillende multinationals gewerkt als business analist, beurshandelaar en commodity trader. Zijn specialisaties zijn onder andere data science en online / blended learning.

  • dr. Ton van Kollenburg

    Avans Hogeschool

    Ton van Kollenburg is trainer en consultant op het gebied van Lean Management, Six Sigma, Total Productive Management en Training Within Industry. Hij werkte voor organisaties zoals Heineken, Philips, GE, FrieslandCampina, Bosch, DSM, Rabobank en Reinier de Graaf Groep. Sinds 2015 is hij tevens lector Continu Verbeteren bij Avans Hogeschool. Het verspreiden van de kennis en ervaringen op het gebied van Lean Management gecombineerd met de toepassing ervan bij hedendaagse ontwikkelingen, zoals digitalisering en verduurzaming, behoren tot zijn belangrijkste aandachtspunten.

  • dr. Remco Coppoolse

    Hogeschool Utrecht

    Remco is inhoudelijk expert onderwijsinnovatie bij de Hogeschool Utrecht. Het centrale thema in zijn werk is onderwijsinnovatie en hoe innovatiemanagers een veranderinitiatief naar een succes leiden. Onlangs promoveerde hij op dit onderwerp. Het onderzoeksproject maakte het voor hem niet alleen mogelijk om door onderzoek nieuwe kennis te ontwikkelen, maar ook om leren over onderwijsinnovatie in de praktijk te vergroten. Remco combineert zijn onderzoekswerk met het begeleiden van projectleiders onderwijsinnovatie voornamelijk in het hbo, maar ook in andere sectoren van het onderwijs. Hij verzorgt opleidingsactiviteiten voor innovatiemanagers, projectleiders, managers en andere leiders van onderwijsinnovatie vanuit het Learning Lab Onderwijsinnovatie van de Hogeschool Utrecht en elders in het land.

Programma

Business coach

Voor de start van je studie kies je je businesscoach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de businesscoach op https://www.sn.nl/opleidingen-en-trainingen/business-coach.

Doelstellend gesprek

In een persoonlijk gesprek met je studiebegeleider bespreek je jouw achtergrond, motivatie en wederzijdse verwachtingen. Je formuleert samen je leerdoelen en bespreekt op welke manier je de training het beste kunt volgen.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de Master module bedraagt 12 weken. De module bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 12 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity. Wil je liever de avond variant volgen? Dat kan!

Dagvariant:

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09:30 tot 17:30 uur

Avond variant:

Bijeenkomst 1 t/m 6:

  • 1 avond van 18:30 tot 22:00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze mastermodule is 20 deelnemers.

Certificaat

Deze module wordt afgerond met een beroepsproduct, waarin je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast waar je organisatie direct baat bij heeft. Bij een voldoende resultaat ontvang je een certificaat van Schouten & Nelissen University of Applied Sciences.

Incompany trainingsadvies aanvragen

Een groepstraining is de ideale optie als in jouw organisatie meerdere medewerkers voor dezelfde uitdaging staan. We passen de gebruikte oefeningen en voorbeelden aan op de situatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany trainingen

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega’s staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de training organiseren.
  • Overal - We organiseren de training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

Nu starten met Mastermodule Digitale Innovatie

Mastermodule Digitale Innovatie

€ 2.950,00 BTW vrijgesteld

Starten op za 13 november 2021, AMSTERDAM


Materiaal € 129,58 excl. BTW

Arrangement € 210,00 excl. BTW

Totaal

€ 3.289,58 BTW vrijgesteld

Incl. materiaal en arrangementen

Tijdens onderstaande stappen kan je je startdatum kiezen

Twijfel je nog? Volg eerst een gratis proefles!

Ontdek jouw mogelijkheden en wordt sterker.

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Thalja Lurz

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou