Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Customer Journey

Customer Journey


Via het hoofd naar het hart van je klant

  • Breng de klantreis in kaart en maak je eigen customer journey map
  • Optimaliseer de customer journey en realiseer een hogere klanttevredenheid
  • Vergroot het rendement van marketingactiviteiten

Voor wie?

Op welke momenten en hoe komt je (potentiële) klant bij jouw bedrijf terecht? Gaat hij ook daadwerkelijk over tot aankoop? In deze praktische training Customer Journey neem je als marketing- of communicatieprofessional een kijkje in het hoofd van je klanten. Je leert je processen en boodschappen op hun wensen af te stemmen. Het resultaat? Een optimale dienstverlening en tevreden klanten!

Meer over deze opleiding


Onderwerpen

Via het hoofd naar het hart van je klant

Voor wie?

Op welke momenten en hoe komt je (potentiële) klant bij jouw bedrijf terecht? Gaat hij ook daadwerkelijk over tot aankoop? In deze praktische training Customer Journey neem je als marketing- of communicatieprofessional een kijkje in het hoofd van je klanten. Je leert je processen en boodschappen op hun wensen af te stemmen. Het resultaat? Een optimale dienstverlening en tevreden klanten!

  • Breng de klantreis in kaart en maak je eigen customer journey map
  • Optimaliseer de customer journey en realiseer een hogere klanttevredenheid
  • Vergroot het rendement van marketingactiviteiten

Overzicht

Uitvoering
Training
Duur
2 dagen (6 weken)

Delen

Dit ga je leren in Customer Journey

Een goede klantbeleving is de sleutel tot succes. Het zorgt voor loyale klanten, mond-tot-mondreclame, een hogere omzet en meer rendement. Door de customer journey in kaart te brengen en te verbeteren, kom je tot de optimale klantreis. In deze Customer Journey opleiding leer je een emotionele connectie met je klanten te maken en vanuit hen te kijken, denken én doen.

Via praktische methoden, tools en tips krijg je inzicht in hoe je customer journeys inzet om de toegevoegde waarde voor je klant en je organisatie zo hoog mogelijk te maken. Aan de orde komen inspirerende praktijkcases van bekende bedrijven. Maar de focus? Die ligt op praktisch aan de slag gaan met de customer journey voor jouw eigen organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • customer journey en customer experience management
  • customer journey mapping 
  • customer journey 2.0: het genereren van klantinzichten
  • customer journey 3.0: op weg naar de ideale klantreis
  • customer journey making
  • customer journey mining en klantreismanagement
  • validatie van optimalisatievoorstellen
  • Implementatie van een geoptimaliseerde customer journey

Resultaten

  • Je beheerst de theorie, methoden en tools van de customer journey
  • Je hebt een doelgroepanalyse gemaakt 
  • Je hebt een goed beeld van de klantcontactmomenten (touchpoints) 
  • Je kunt de behoeften van je klant vergelijken met wat de organisatie biedt
  • Je weet dat je door innovatie van klantprocessen meer klantwaarde creëert 
  • Je weet hoe je voor jouw organisatie een data driven customer journey maakt
  • Je hebt een gevalideerd plan voor optimalisatie van de klantreis

Kosten en financiering

Training

Jouw investering in deze training bedraagt € 1225,00 (exclusief 21% btw). 

Volg je de training particulier of via een btw-vrijgestelde organisatie (bijvoorbeeld overheid, zorginstelling of bank)? Dan bieden wij je de voordelige mogelijkheid om geen btw te betalen, maar slechts een toeslag van 10% over de training en datgene wat onlosmakelijk aan de training verbonden is. De investering bedraagt dan € 1347,50. Dit kun je aangeven bij je inschrijving (online of telefonisch).

 

Materiaal

Jouw investering in het lesmateriaal bedraagt € 94,95 (exclusief btw). Je ontvangt hiervoor:

  • MijnOmgeving
  • Materiaalpakket

Mocht je reeds in het bezit zijn van de literatuur of deze niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Financiering

 

Als je zelf (deels) je training of opleiding financiert, zijn er verschillende mogelijkheden en interessante wettelijke regelingen om gebruik van te maken, waardoor jij voordeliger kan studeren. Bekijk de mogelijkheden: www.sn.nl/financieringsmogelijkheden.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je totaal € 140,00 (exclusief btw). Indien een trainingsdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Programma

Online kick-off

In de online kick-off op de digitale leeromgeving MijnSN.nl worden jouw leerdoelen en werkcontext in kaart gebracht. Een aantal dagen voor aanvang van de training start je met de eerste opdrachten.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 6 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 2 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 2,5 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity.

Bijeenkomst 1 en 2:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Diploma 

Na afronding ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een diploma van Schouten & Nelissen University of Applied Sciences. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd instituutsdiploma in huis.

Incompany trainingsadvies aanvragen

Een groepstraining is de ideale optie als in jouw organisatie meerdere medewerkers voor dezelfde uitdaging staan. We passen de gebruikte oefeningen en voorbeelden aan op de situatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany trainingen

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega’s staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de training organiseren.
  • Overal - We organiseren de training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

Nu starten met Customer Journey

Customer Journey

€ 1.225,00 excl. BTW

Starten op za 20 november 2021, EINDHOVEN


Materiaal € 94,95 excl. BTW

Arrangement € 140,00 excl. BTW

Totaal

€ 1.459,95 excl. BTW

Incl. materiaal en arrangementen

Tijdens onderstaande stappen kan je je startdatum kiezen

Twijfel je nog? Volg eerst een gratis proefles!

Ontdek jouw mogelijkheden en wordt sterker.

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Judith Hoogkamp

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou

  • Brandmanagement

    Zodat iedereen weet waar je organisatie voor staat en gaat

    Brandmanagement