Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Via het hoofd naar het hart van je klant

  • Breng de klantreis in kaart en maak je eigen customer journey map
  • Optimaliseer de customer journey en realiseer een hogere klanttevredenheid
  • Vergroot het rendement van marketingactiviteiten

Voor wie?

Op welke momenten en hoe komt je (potentiële) klant bij jouw bedrijf terecht? Gaat hij ook daadwerkelijk over tot aankoop? In deze praktische training Customer Journey neem je als marketing- of communicatieprofessional een kijkje in het hoofd van je klanten. Je leert je processen en boodschappen op hun wensen af te stemmen. Het resultaat? Een optimale dienstverlening en tevreden klanten!

Meer over deze opleiding


Onderwerpen

Via het hoofd naar het hart van je klant

Voor wie?

Op welke momenten en hoe komt je (potentiële) klant bij jouw bedrijf terecht? Gaat hij ook daadwerkelijk over tot aankoop? In deze praktische training Customer Journey neem je als marketing- of communicatieprofessional een kijkje in het hoofd van je klanten. Je leert je processen en boodschappen op hun wensen af te stemmen. Het resultaat? Een optimale dienstverlening en tevreden klanten!

  • Breng de klantreis in kaart en maak je eigen customer journey map
  • Optimaliseer de customer journey en realiseer een hogere klanttevredenheid
  • Vergroot het rendement van marketingactiviteiten

Overzicht

Uitvoering
Training
Duur
2 dagen (6 weken)
Kosten
€ 1.225,00 (excl. BTW)

Dit ga je leren in Customer Journey

Een goede klantbeleving is de sleutel tot succes. Het zorgt voor loyale klanten, mond-tot-mondreclame, een hogere omzet en meer rendement. Door de customer journey in kaart te brengen en te verbeteren, kom je tot de optimale klantreis. In deze Customer Journey opleiding leer je een emotionele connectie met je klanten te maken en vanuit hen te kijken, denken én doen.

Via praktische methoden, tools en tips krijg je inzicht in hoe je customer journeys inzet om de toegevoegde waarde voor je klant en je organisatie zo hoog mogelijk te maken. Aan de orde komen inspirerende praktijkcases van bekende bedrijven. Maar de focus? Die ligt op praktisch aan de slag gaan met de customer journey voor jouw eigen organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • customer journey en customer experience management
  • customer journey mapping 
  • customer journey 2.0: het genereren van klantinzichten
  • customer journey 3.0: op weg naar de ideale klantreis
  • customer journey making
  • customer journey mining en klantreismanagement
  • validatie van optimalisatievoorstellen
  • Implementatie van een geoptimaliseerde customer journey

Resultaten

  • Je beheerst de theorie, methoden en tools van de customer journey
  • Je hebt een doelgroepanalyse gemaakt 
  • Je hebt een goed beeld van de klantcontactmomenten (touchpoints) 
  • Je kunt de behoeften van je klant vergelijken met wat de organisatie biedt
  • Je weet dat je door innovatie van klantprocessen meer klantwaarde creëert 
  • Je weet hoe je voor jouw organisatie een data driven customer journey maakt
  • Je hebt een gevalideerd plan voor optimalisatie van de klantreis

Kosten en financiering

Indien een trainingsdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Trainingskosten

Je betaalt voor de training € 1225,00 (exclusief 21% btw). 

Volg je de training privé of via een btw-vrijgestelde organisatie (bijvoorbeeld overheid, zorginstelling of bank)? Dan bieden wij je de voordelige mogelijkheid om geen btw te betalen over de training en datgene wat onlosmakelijk is verbonden aan de training. Hiervoor berekenen wij een toeslag van 10%. De investering bedraagt dan € 1347,50. Deze keuze kun je aangeven op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Trainingsmateriaal

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van trainingsmateriaal. Hiervoor betaal je een bedrag van € 94,95 (exclusief btw).

Je ontvangt:

  • MijnOmgeving
  • Materiaalpakket

Daarnaast bevat het pakket specifiek materiaal dat in deze training wordt gebruikt. Het betreft vereiste materialen zoals handouts, persoonlijke licentie voor de leercommunity en online tests/scans. Mocht je reeds in het bezit zijn van bovengenoemde literatuur of om een andere reden de literatuur niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je totaal € 140,00 (exclusief btw). Indien een trainingsdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Traject

Online kick-off

In de online kick-off op de digitale leeromgeving MijnSN.nl worden jouw leerdoelen en werkcontext in kaart gebracht. Een aantal dagen voor aanvang van de training start je met de eerste opdrachten.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 6 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 2 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 2,5 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity.

Bijeenkomst 1 en 2:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Diploma 

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een diploma van Schouten & Nelissen. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd instituutsdiploma in huis.

Nu starten met Customer Journey

Bijvoorbeeld op ma. 02 november in UTRECHT

Customer Journey

€ 1.225,00 excl. BTW

Starten op ma 2 november 2020, UTRECHT


Materiaal € 94,95 excl. BTW

Arrangement € 140,00 excl. BTW

Totaal

€ 1.459,95 excl. BTW

Incl. materiaal en arrangementen

Offerte aanvragen

Afhankelijk van jouw situatie wordt de training belast met btw. Wanneer je in aanmerking komt voor een btw-vrijgestelde trainingsprijs berekenen wij een toeslag van 10%.

Ook als incompany beschikbaar

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Judith Hoogkamp

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze trainingen zijn misschien ook wat voor jou