Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Overtuigend klantgericht schrijven (ook virtueel)

Je kunt al starten in november.


Schiet in de roos met een klantgerichte tekst

  • Maak voltreffers van je e-mails en brieven voor klanten
  • Houd tijd en energie over dankzij een slimme en efficiënte schrijfaanpak 
  • Spreek de taal van je klant en overtuig meer lezers met minder woorden

Voor wie?

Met doelgerichte teksten wil je jouw klanten tevreden stellen. Je informeert en communiceert veel via e-mails, brieven, chats en reacties op social media. Om klanten te overtuigen en tegelijkertijd een goed visitekaartje van je organisatie te zijn, is een correcte tekst nodig. Die ook nog eens aanspreekt dankzij een goede structuur en de juiste toon. Maar hoe schrijf je die?

Kies een klassikale of een virtuele training

Wij vinden het belangrijk dat jij jezelf blijft versterken, op de manier die bij jou past. Per 1 juni kan je bij een nieuwe inschrijving weer kiezen voor een klassikale training. We zorgen voor een veilige leeromgeving. Met duidelijke hygiëneregels en -faciliteiten. Alle locaties zijn ingericht op anderhalve meter afstand. Lees alle veiligheidsmaatregelen op deze pagina: https://www.sn.nl/over-schouten-en-nelissen/coronamaatregelen/

Wil je liever virtueel trainen? Dat kan, via de Virtual Classroom; een veilige online omgeving waar je je trainer of docent en je mede-deelnemers ontmoet. Met deze aanpassing: een training die oorspronkelijke een dag duurde, verzorgen we virtueel in twee bijeenkomsten van vier uur. Op die manier zorgen we ervoor dat je niet volle dagen achter je scherm zit en blijf je fris genoeg om de stof op te nemen. Nadat je geboekt hebt, wordt een extra datum gepland voor een vervolgsessie van 4 uur. De docent doet dit in overleg met jouw groep. 

We garanderen dezelfde kwaliteit en uitkomsten als met onze klassikale trainingen. Kijk voor meer informatie op www.sn.nl/opleidingen-en-trainingen/virtual-classroom. Heb je vragen over veilig klassikaal trainen of de virtual classroom? Je mag ons altijd bellen (0418 688 510) of mailen (voorlichting@sn.nl). We zitten voor je klaar.

Meer over deze opleiding


Onderwerpen

Schiet in de roos met een klantgerichte tekst

Voor wie?

Met doelgerichte teksten wil je jouw klanten tevreden stellen. Je informeert en communiceert veel via e-mails, brieven, chats en reacties op social media. Om klanten te overtuigen en tegelijkertijd een goed visitekaartje van je organisatie te zijn, is een correcte tekst nodig. Die ook nog eens aanspreekt dankzij een goede structuur en de juiste toon. Maar hoe schrijf je die?

Kies een klassikale of een virtuele training

Wij vinden het belangrijk dat jij jezelf blijft versterken, op de manier die bij jou past. Per 1 juni kan je bij een nieuwe inschrijving weer kiezen voor een klassikale training. We zorgen voor een veilige leeromgeving. Met duidelijke hygiëneregels en -faciliteiten. Alle locaties zijn ingericht op anderhalve meter afstand. Lees alle veiligheidsmaatregelen op deze pagina: https://www.sn.nl/over-schouten-en-nelissen/coronamaatregelen/

Wil je liever virtueel trainen? Dat kan, via de Virtual Classroom; een veilige online omgeving waar je je trainer of docent en je mede-deelnemers ontmoet. Met deze aanpassing: een training die oorspronkelijke een dag duurde, verzorgen we virtueel in twee bijeenkomsten van vier uur. Op die manier zorgen we ervoor dat je niet volle dagen achter je scherm zit en blijf je fris genoeg om de stof op te nemen. Nadat je geboekt hebt, wordt een extra datum gepland voor een vervolgsessie van 4 uur. De docent doet dit in overleg met jouw groep. 

We garanderen dezelfde kwaliteit en uitkomsten als met onze klassikale trainingen. Kijk voor meer informatie op www.sn.nl/opleidingen-en-trainingen/virtual-classroom. Heb je vragen over veilig klassikaal trainen of de virtual classroom? Je mag ons altijd bellen (0418 688 510) of mailen (voorlichting@sn.nl). We zitten voor je klaar.

  • Maak voltreffers van je e-mails en brieven voor klanten
  • Houd tijd en energie over dankzij een slimme en efficiënte schrijfaanpak 
  • Spreek de taal van je klant en overtuig meer lezers met minder woorden

Overzicht

Uitvoering
Training
Duur
1 dag
Kosten
€ 495,00 (excl. BTW)

Dit ga je leren in Overtuigend klantgericht schrijven (ook virtueel)

In deze praktische training besteden we aandacht aan korte teksten gericht aan klanten, zoals e-mails, brieven en social posts. Wat maakt een chat, tweet of mail klantgericht? Hoe bereik je je doel bij de klant? Door te oefenen met door jou geschreven teksten en e-mails die je zelf als klant hebt ontvangen, kom je hierachter. 

Je werkt op je eigen laptop, en stap voor stap kijken we naar de opbouw en structuur van verschillende soorten teksten. Je oefent onder andere aan de hand van een gemeenschappelijke casus, een chatsessie en het schrijven van een bericht voor social media. Al doende leer je bondig en klantvriendelijk formuleren. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat is klantgericht schrijven?
  • Hoe bouw je je tekst op? 
  • Hoe start je je tekst en hoe rond je af?
  • Hoe stem je af op je klant en tref je de juiste toon?
  • Wat is het effect van alinea’s en koppen en hoe zet je deze optimaal in?
  • Wat zijn de grootste verschillen in schrijven voor de diverse media?

New Heroes

Tijdens deze training krijg jij toegang tot het online platform New Heroes. Je gaat actief aan de slag met enkele opdrachten uit de leerreizen van New Heroes. Daarnaast kun jij op eigen initiatief verder werken aan je vaardigheden op het gebied van persoonlijke kracht, communicatie en leiderschap. Alles in jouw eigen tempo, waar en wanneer jij het wilt. 

Resultaten

  • Je weet wat je klant bezighoudt en speelt hier met je teksten actief op in 
  • Je schrijft vlot en zelfverzekerd door de goede structuur toe te passen
  • Je mikt met bondige e-mails en berichten direct op de lezer en bereikt je doel
  • Je schriftelijke klantcontact leidt tot meer omzet en betrokkenheid
  • Je draagt actief bij aan het verbeteren van de klanttevredenheid

Kosten en financiering

Indien een trainingsdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Trainingskosten

Je betaalt voor de training € 495,00 (exclusief 21% btw). 

Volg je de training privé of via een btw-vrijgestelde organisatie (bijvoorbeeld overheid, zorginstelling of bank)? Dan bieden wij je de voordelige mogelijkheid om geen btw te betalen over de training en datgene wat onlosmakelijk is verbonden aan de training. Hiervoor berekenen wij een toeslag van 10%. De investering bedraagt dan € 544,50. Deze keuze kun je aangeven op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Trainingsmateriaal

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van trainingsmateriaal.

Hiervoor betaal je een bedrag van € 75,52 (exclusief btw). Je ontvangt:

  • NewHeroes abonnement 6 maanden
  • Materiaalpakket
  • MijnOmgeving
  • Check je e-mail en brief

Daarnaast bevat het pakket specifiek materiaal dat in deze training wordt gebruikt. Het betreft vereiste materialen zoals handouts, persoonlijke licentie voor de leercommunity, online tests/scans én zes maanden toegang tot het online platform van New Heroes. Mocht je reeds in het bezit zijn van bovengenoemde literatuur of om een andere reden de literatuur niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je totaal € 70,00 (exclusief btw). Indien een trainingsdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Traject

Start- en eindmeting

Deze training maakt jou sterker. Hoe we dat kunnen garanderen? Voor aanvang vul je een Ontwikkeldoelenscan in en ontvang je een persoonlijk rapport. Hierdoor weet je precies: Waar sta je? Wat zijn je doelen? En wat heb je nodig om daar te komen? Met hulp van de trainer ga je heel gericht en gefocust aan de slag met jouw ontwikkeling. En haal je er dus het maximale uit. Na afloop volgt een eindmeting. Deze Persoonlijke Ontwikkelingsscan geeft opnieuw een uitgebreid rapport. Zo is glashelder hoe je bent gegroeid, maar ook op welke punten je jouw ontwikkeling (zelfstandig) kunt vervolgen.

Leerdag

De training bestaat uit een online kick-off en 1 bijeenkomst van 1 dag.

Bijeenkomst:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Train je virtueel? Dan passen we het rooster aan: een training die oorspronkelijk een dag duurt, verzorgen we virtueel in twee bijeenkomsten van 3,5 uur. Op die manier zorgen we ervoor dat je geen volle dagen achter je scherm zit en blijf je fris genoeg om de stof op te nemen. Bekijk het rooster voor je lesdagen en tijden.

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 14 deelnemers.

Certificaat 

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van Schouten & Nelissen. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Nu starten met Overtuigend klantgericht schrijven (ook virtueel)

Bijvoorbeeld op do. 19 november in UTRECHT

Overtuigend klantgericht schrijven (ook virtueel)

€ 495,00 excl. BTW

Starten op do 19 november 2020, UTRECHT


Materiaal € 75,52 excl. BTW

Arrangement € 70,00 excl. BTW

Totaal

€ 640,52 excl. BTW

Incl. materiaal en arrangementen

Offerte aanvragen

Afhankelijk van jouw situatie wordt de training belast met btw. Wanneer je in aanmerking komt voor een btw-vrijgestelde trainingsprijs berekenen wij een toeslag van 10%.

Ook als incompany beschikbaar

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Prisca Egter van Wissekerke

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze trainingen zijn misschien ook wat voor jou