Lean Six Sigma

Wil je de bedrijfsprocessen efficiënter inrichten en optimaliseren met de focus op wat de klant echt belangrijk vindt? Wil je hiermee de kosten reduceren, de klanttevredenheid verhogen en de doorlooptijd verkorten? Bij grote verbeterprojecten is Lean Six Sigma een internationaal bewezen methodiek die zorgt voor een structurele verbetering van het bedrijfsresultaat.

Leer de basisprincipes van Lean Six Sigma
Vergroot kwaliteit en klanttevredenheid


Leg een krachtig fundament voor kwaliteitsverbetering, in processen en specifieke onderdelen van de keten. 

Leer Lean Six Sigma grondig kennen en toepassen
Voer structurele veranderingen door en los bedrijfproblemen op


Leer de principes van lean six sigma grondig kennen en toepassen. Boek al tijdens je opleiding klinkende resultaten voor je organisatie.

Advies nodig?


Wil je weten hoe jij je het best verder kunt ontwikkelen? Bel voor advies of vul het contactformulier in. We nemen dan snel contact met je op!

Lean Six Sigma


Lean Six Sigma is een wereldwijd bewezen en toegepaste procesmanagement methode met een aantoonbare en duurzame verbetering van het bedrijfsresultaat. De focus ligt op wat de klant écht belangrijk vindt. Een organisatie krijgt de tools om op een gestructureerde manier continu te verbeteren. Dit gebeurt onder andere met behulp van het DMAIC model. Lean Six Sigma zorgt voor een doelgerichte aanpak om strategie om te zetten naar concrete resultaten en zo succesvoller te zijn dan de concurrent. Hierdoor worden de kosten en doorlooptijd kleiner en de kwaliteit en klanttevredenheid groter.

Lean Six Sigma is een combinatie van twee methodieken: Lean Management en Six Sigma. Lean Management verwijdert verspilling over de hele keten. Bijvoorbeeld van tijd, geld of werkvoorraad. Six Sigma realiseert een goede en constante kwaliteit van de door Lean afgeslankte bedrijfsprocessen. Het resultaat? Efficiënter én beter werken, kortere doorlooptijd en een hogere kwaliteit. Lean Six Sigma projecten zorgen voor een duurzame verbetering van het bedrijfsresultaat. Bedrijfsproblemen worden beter en blijvend opgelost. Het terugverdieneffect varieert, maar is altijd een veelvoud van de investering.

De kracht van Lean Six Sigma ligt besloten in een aantal aspecten:

Beter bedrijfsresultaat
Kwaliteit is geen doel op zich, maar een middel om het echte doel te bereiken: het verbeteren van het bedrijfsresultaat door het genereren van klantwaarde.

Kwaliteitsverbetering
Leg een krachtig fundament voor kwaliteitsverbetering, in processen en specifieke onderdelen van de keten.

Verbetering van de doorlooptijd
Onderzoek waar de verspilling zit en verbeter de doorlooptijd in projecten en processen.

Organisaties leren zichzelf te verbeteren
Kijk steeds opnieuw naar je diensten, producten en processen om ze continu te verbeteren.