Waarmee kunnen we je van dienst zijn?

Wil je meer informatie over een specifieke training, of het verschil weten met individuele coaching? We nemen graag de tijd om het je uit te leggen.

Klantenservice
Op iedere werkdag zijn onze medewerkers bereikbaar van 8.00 tot 17.30 uur via 0418 - 688 666 of via e-mail op klantenservice@sn.nl. We helpen je graag verder!

Persoonlijk opleidingsadvies
Op 0418 - 688 510 kun je ons bereiken voor persoonlijk opleidingsadvies. Of wil je meer weten van incompany trajecten? We helpen je graag verder en zorgen desgewenst voor een afspraak met één van onze adviseurs. Ook kunnen we je helpen wanneer je al als deelnemer staat ingeschreven en iets wilt wijzigen in jouw arrangement of jouw gegevens. Kortom: we helpen je graag op weg!

Klachten
Klachten kunnen schriftelijk of via een online formulier worden ingediend. Bekijk onze klachtenprocedure

Veelgestelde vragen
Bekijk onderaan deze pagina de veelgestelde vragen, misschien wordt jouw vraag al direct beantwoord.

 

Nog vragen?

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Trainen in-company vs trainen met open inschrijving

Wij bieden twee soorten trainingen aan. Een training met open inschrijving is een training waarop iedereen zich kan inschrijven. De deelnemers zijn afkomstig uit diverse organisaties en hebben vergelijkbare leervragen, wat het boeiend maakt van elkaar te leren. Daarnaast bieden we in-company trainingen, uitsluitend bedoeld voor medewerkers van een specifieke organisatie. De inhoud, oefeningen, methoden en gebruikte voorbeelden stemmen we af op de werksituatie van jouw organisatie.

Het doelstellend gesprek, waarom eigenlijk?

Vrijwel al onze trainingen starten met het stellen van doelen, bij voorkeur face to face met jouw trainer, maar soms ook telefonisch of schriftelijk. Hierin word je -voorafgaand aan de groepsbijeenkomsten- uitgedaagd om na te denken over jouw leerdoelen. Dit reflecteren op jouw eigen doen en laten, op wat je al goed doet en op wat beter kan, draagt bij aan jouw leerproces. Soms blijkt dat een andere leervorm of andere training beter aansluit bij jouw leerdoelen. In dit stadium is het vaak nog mogelijk om te wisselen.

Het doelstellend gesprek wordt wanneer mogelijk altijd direct bij inschrijving voor je ingepland. Tot 2 dagen voor aanvang van het gesprek kun je eenvoudig jouw doelstellend gesprek wijzigen via de online leercommunity. Via ‘Mijn inschrijving’ kies je bij ‘Doelstellend gesprek’ voor een alternatief. Verzetten van het doelstellend gesprek is kosteloos tot 2 dagen vóór het doelstellend gesprek. Bij verzetten binnen 2 dagen voor aanvang worden de kosten van dit 2e gesprek in rekening gebracht.

Welke training sluit het beste aan bij mijn leerdoelen?

Soms is het lastig een keuze te maken. Past de ene training nu beter, of toch de andere? Of weet je het nog helemaal niet? Onze adviseurs kennen de inhoud van alle trainingen en kunnen jou een persoonlijk advies geven in een telefoongesprek. Als er een adviseur beschikbaar is op het moment dat jij belt, verbinden we jou direct door. Zo niet, dan maken we een belafspraak. Je kunt ook het contactformulier invullen, waarna één van de adviseurs telefonisch contact met jou opneemt.

Waarom zijn de leerdoelen zo belangrijk?

Je gaat met een training een ontwikkeltraject in. Hoe meer je jezelf bewust bent van wat je precies wilt leren, hoe beter het leerproces verloopt. Wanneer je nadenkt over jouw leerdoelen, passeren ongetwijfeld de dingen waar je goed in bent, en wat je minder goed kunt. Dat zelfbewustzijn draagt bij aan jouw leerproces. Bovendien neem je -door het zelf formuleren van jouw leerdoelen- verantwoordelijkheid voor jouw eigen leerproces. En kun je achteraf beoordelen of het je gelukt is.

Kan ik de training samen met een collega volgen?

Vaak is dat mogelijk, maar niet bij trainingen waar gevoelens een rol spelen. De aanwezigheid van een bekende kan belemmerend werken op jouw leerproces. Bijvoorbeeld op de mate waarin je jezelf vrij voelt over jouw persoonlijke situatie en gevoelens te praten.

Kan ik subsidie of vergoeding krijgen?

Dat is inderdaad vaak mogelijk. Zo zijn vrijwel alle scholingskosten aftrekbaar van de belasting. En soms kom je in aanmerking voor bepaalde subsidies. Schouten & Nelissen kan deze subsidies helaas niet voor jou verzorgen. Je bent zelf verantwoordelijk om deze aan te vragen. Om het makkelijk te maken hebben we jouw mogelijkheden op een rijtje gezet.

Kan ik een enkel trainingsblok in een andere groep volgen?

Nee, dat kan niet. Voor jouw eigen leerproces is het van belang dat je de trainingsblokken volgt in jouw eigen groep en met jouw eigen trainer.

Waarom moet ik eigen casuïstiek meenemen naar de training?

Door het gebruik van eigen situaties is het geleerde sneller toe te passen in jouw praktijk dan wat je leert in een standaard oefening. Eigen situaties sluiten beter aan bij jouw belevingswereld of hebben direct betrekking op jouw leerdoelen of waar je problemen ervaart.

Wat is de achtergrond van de trainer?

Het merendeel van onze trainers heeft een gedragswetenschappelijke achtergrond en meerdere jaren ervaring als trainer. Daarnaast wordt elke trainer uitgebreid ingewerkt en scholen we ze regelmatig bij.

Inlog en wachtwoord heb ik al ontvangen, maar ik heb geen toegang tot de leeromgeving.

Jouw persoonlijke account binnen de de online leercommunity wordt tussen de 8 weken en 14 dagen vóór aanvang van de training actief. Dit is afhankelijk van de training die je gaat volgen. Het is mogelijk dat je jouw gegevens al vóór deze termijn ontvangt. Op dat moment is jouw persoonlijke account nog niet actief.

Ongemotiveerd een training volgen, heeft dat wel zin?

Wanneer je gemotiveerd naar het doelstellend gesprek en de training komt, haal je er het meeste uit. In het doelstellend gesprek komt jouw motivatie aan de orde. Bij gebrek aan motivatie gaan we op zoek naar de bron daarvan. Ongemotiveerde deelnemers zullen wij niet laten deelnemen, maar vragen wij om een nieuw gesprek met zijn hr-adviseur of leidinggevende aan te gaan. Het is overigens mogelijk dat een deelnemer gedurende een training steeds gemotiveerder raakt, omdat er net die dingen gebeuren die hem in beweging zetten.

Zijn de hotelkosten in de trainingsprijs inbegrepen?

Nee, de trainingsprijzen zijn exclusief arrangement. Bovenop deze prijs komen de verplichte kosten voor het gebruik van accommodatie, gezamenlijke consumpties en de lunch. Wanneer de training bestaat uit aaneensluitende dagen dan kun je in sommige gevallen ervoor kiezen te blijven dineren en overnachten, waarvoor we kosten factureren. Jouw keuze geldt voor alle blokken van de training. Tot 8 dagen voorafgaand aan het eerste blok kun je via de online leercommunity MijnSN of telefonisch (0418 - 688 666) diners en of overnachtingen kosteloos annuleren. Persoonlijke consumpties, telefoonkosten e.d. dienen bij vertrek bij de receptie te worden afgerekend.

Er staan kosten voor arrangement op de factuur, maar ik heb niet gedineerd of overnacht.

Dit zijn de verplichte kosten voor het dagarrangement. Hierin zijn inbegrepen het gebruik van accommodatie, gezamenlijke consumpties en de lunch.

Zijn de parkeerkosten bij de locatie inbegrepen?

Met een groot aantal van onze locaties zijn wij overeengekomen dat je gratis kunt parkeren. Echter bij sommige locaties dien je zelf de parkeerkosten te voldoen. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met onze afdeling Klantenservice op telefoonnummer 0418-688666.

Waar vind ik de routebeschrijving van de locatie waar de training wordt gegeven?

Op de online leercommunity MijnSN vind je in je agenda een adres en routebeschrijving terug van de locatie waar de training zal plaatsvinden.

Algemeen

Veelgestelde vragen

Waar vind ik de routebeschrijving van de locatie waar de training wordt gegeven?

Op de online leercommunity MijnSN vind je in je agenda een adres en routebeschrijving terug van de locatie waar de training zal plaatsvinden.