Strategische marketing

Verbeter de marketingstrategie van je organisatie

  • Ontwikkel een succesvollere marketingpropositie die aansluit op jouw klant
  • Breng marketingstrategie, nieuwe businessmodellen en purpose samen
  • Laat jouw marketingstrategie beter aansluiten op de ondernemingsstrategie
  • 8.38 reviews
  • 9 weken3 dagen
  • NLCursustaal
Strategische marketing

Dit ga je leren in Strategische marketing

Een succesvolle marketingstrategie biedt je klanten toegevoegde waarde, creëert onderscheidend vermogen en zorgt voor synergie tussen verschillende aspecten. Door de razendsnelle digitale ontwikkelingen wordt marketing steeds ingewikkelder en specialistischer. Nieuwe businessmodellen spelen hierbij een grote rol. Tegenwoordig gaat elk bedrijf verder dan zijn kernactiviteiten en investeert in het opbouwen van relaties en binding met de klanten.

Tijdens deze korte marketing strategie opleiding ontwikkel je een nieuw businessmodel dat in lijn ligt met de organisatiestrategie. Deze is innovatief en speelt in op de klantbehoeften. Door andere stappen erin te zetten creëer je nieuwe waarde voor je organisatie. Je leert resultaten te behalen met je marketingstrategie, terwijl je op de hoogte blijft van zowel interne als externe ontwikkelingen.

Daarna volgt nog een belangrijke stap: hoe overtuig je collega’s om jouw advies op te volgen? Tijdens de Strategische marketing training krijg je praktische tips en handvaten om een overtuigend advies te formuleren. Zo voel jij je sterk en zeker wanneer jij je collega's overtuigt van je marketingstrategie en businessmodel.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Marketing is in beweging, wat verandert er?
  • Veranderende businessmodellen
  • De maatschappelijke context van jouw organisatie
  • De toekomst van marketing
  • Aandachtspunten voor jouw marketingstrategie

Resultaat

  • Je weet wat er de laatste jaren zoal veranderd is op het gebied van marketing
  • Je kent de ins en outs van diverse businessmodellen
  • Je implementeert een nieuw businessmodel vanuit de behoefte van de klant
  • Je ontwikkelt een actuele, realistische en succesvolle marketingstrategie
  • Je sluit jouw marketingstrategie aan op de ondernemingsstrategie
  • Je maakt de doorvertaling naar de impact van de strategie op de organisatie
  • Je weet hoe je jouw marketingstrategie in de toekomst kunt bijstellen

Vraag brochure aan

Alle data & locaties

Eerstvolgende startdata
  • woe, 21 mei 2025

  • din, 4 november 2025

Investering

€ 2.145,00

Ontvang persoonlijk advies

83% van de cursisten meldt carrière voordelen