Effectieve commerciële vaardigheden

Sluit aan bij de behoefte van de klant

  • Ontwikkel je commerciële vaardigheden en boek meer resultaat
  • Toon meer lef en authenticiteit in je klantgesprekken
  • Achterhaal de klantbehoefte en onderscheid jezelf als commercieel professional
  • 8.427 reviews
  • 8 weken3 dagen
  • NLCursustaal
Effectieve commerciële vaardigheden

Dit ga je leren in Effectieve commerciële vaardigheden

Klanten verwachten steeds meer van jou als commercieel professional: aandacht, bevlogenheid en innovatieve oplossingen. In sales is het belangrijk om precies te bieden wat de klant nodig heeft en daarop door te pakken. Ken jij de zorgen die jouw klanten uit hun slaap houden? Zorg dat je je klanten door en door kent en stem jouw aanbod haarfijn op hen af.

Tijdens de Effectieve commerciële vaardigheden training leer je hoe je commerciële vaardigheden optimaal inzet en jezelf onderscheidt in sales en accountmanagement. Een belangrijk thema is het voeren van gesprekken met behulp van je eigen authentieke aanpak. Door actief deel te nemen, pas je wat je leert direct toe in praktijk. Je ontwikkelt nieuwe vaardigheden door te werken met voorbeelden uit je eigen ervaring.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • De eerste indruk die je op de klant achterlaat
  • Fasen in het salesproces
  • De opbouw en structuur van een commercieel gesprek
  • Aansluiten bij de behoefte van de klant: van USP’s naar UBR’s (Unique Buying Reasons)
  • Kruip in de huid van de klant: Buyer Persona
  • Goed luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Omgaan met bezwaren en weerstanden
  • Herkennen van je eigen belemmerende gedachten
  • Een sterke authentieke pitch neerzetten
  • Aftersales-methodieken (up-, cross-, deepselling) en relatiebeheer
  • Oefenen van commerciële gesprekken met een trainingsacteur

Resultaat

  • Je kent en volgt de structuur van het salesproces
  • Je bent op authentieke wijze slagvaardig in klantgesprekken
  • Je luistert gericht en achterhaalt zo de behoefte van de klant
  • Je sluit echt aan bij de klantbehoefte en je pakt daarop door
  • Je presenteert jouw oplossingen duidelijk
  • Je beheert actief je relaties en zet aftersales-methoden in

Vraag brochure aan

Alle data & locaties

Eerstvolgende startdata
  • maa, 7 april 2025

  • don, 9 oktober 2025

Investering

€ 2.145,00

Ontvang persoonlijk advies

84% van de cursisten meldt carrière voordelen