Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Best beoordeeld

Overtuigend klantgericht schrijven

Zo schrijf je wat jíj wil zeggen en de klant wil horen

  • Maak voltreffers van je e-mails en brieven voor klanten
  • Houd tijd en energie over dankzij een slimme en efficiënte schrijfaanpak 
  • Spreek de taal van je klant en overtuig meer lezers met minder woorden

Bekijk alle details

Uitvoering
Training
Duur
1 dag
Startmoment
Start al in december
Onderwerpen

Dit ga je leren in Overtuigend klantgericht schrijven

In deze praktische training besteden we aandacht aan korte teksten gericht aan klanten, zoals e-mails, brieven en social posts. Wat maakt een chat, tweet of mail klantgericht? Hoe bereik je je doel bij de klant? Door te oefenen met door jou geschreven teksten en e-mails die je zelf als klant hebt ontvangen, kom je hierachter. 

Je werkt op je eigen laptop, en stap voor stap kijken we naar de opbouw en structuur van verschillende soorten teksten. Je oefent onder andere aan de hand van een gemeenschappelijke casus, een chatsessie en het schrijven van een bericht voor social media. Al doende leer je bondig en klantvriendelijk formuleren. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat is klantgericht schrijven?
  • Hoe bouw je je tekst op? 
  • Hoe start je je tekst en hoe rond je af?
  • Hoe stem je af op je klant en tref je de juiste toon?
  • Wat is het effect van alinea’s en koppen en hoe zet je deze optimaal in?
  • Wat zijn de grootste verschillen in schrijven voor de diverse media?

New Heroes

Tijdens deze training krijg jij toegang tot het online platform New Heroes. Je gaat actief aan de slag met enkele opdrachten uit de leerreizen van New Heroes. Daarnaast kun jij op eigen initiatief verder werken aan je vaardigheden op het gebied van persoonlijke kracht, communicatie en leiderschap. Alles in jouw eigen tempo, waar en wanneer jij het wilt. 

Resultaten

  • Je weet wat je klant bezighoudt en speelt hier met je teksten actief op in 
  • Je schrijft vlot en zelfverzekerd door de goede structuur toe te passen
  • Je mikt met bondige e-mails en berichten direct op de lezer en bereikt je doel
  • Je schriftelijke klantcontact leidt tot meer omzet en betrokkenheid
  • Je draagt actief bij aan het verbeteren van de klanttevredenheid

Schiet in de roos met een klantgerichte tekst

Voor wie?

Met doelgerichte teksten wil je jouw klanten tevreden stellen. Je informeert en communiceert veel via e-mails, brieven, chats en reacties op social media. Om klanten te overtuigen en tegelijkertijd een goed visitekaartje van je organisatie te zijn, is een correcte tekst nodig. Die ook nog eens aanspreekt dankzij een goede structuur en de juiste toon. Maar hoe schrijf je die?

Kies voor fysiek of online

Je kunt bij je inschrijving kiezen voor de fysieke variant op één van de locaties in het land of voor de online variant in de ‘virtual classroom’. Wat heeft je voorkeur? Via de ‘virtual class’ garanderen we dezelfde kwaliteit en resultaten. Je leest het op www.sn.nl/opleidingen-en-trainingen/virtual-classroom.

Kosten en financiering

Deze training kost in totaal € 694,52 exclusief btw en is opgebouwd uit de volgende componenten:

Training

Jouw investering in deze training bedraagt € 549,00 (exclusief 21% btw). 

Volg je de training particulier of via een btw-vrijgestelde organisatie (bijvoorbeeld overheid, zorginstelling of bank)? Dan bieden wij je de voordelige mogelijkheid om geen btw te betalen, maar slechts een toeslag van 10% over de training en datgene wat onlosmakelijk aan de training verbonden is. De investering bedraagt dan € 603,90. Dit kun je aangeven bij je inschrijving (online of telefonisch).

Financiering en STAP-budget

Wil je voordeliger studeren? Er zijn verschillende interessante mogelijkheden en wettelijke regelingen om gebruik van te maken. Bekijk ze allemaal op www.sn.nl/financieringsmogelijkheden.

Wil je gebruik maken van de STAP-budget subsidieregeling? Dan worden eventuele arrangementskosten niet in rekening gebracht en kunnen er afwijkende gunstige prijzen en startdata gelden. Alle informatie hierover en de regeling zelf vind je op www.sn.nl/stap-budget.

Materiaal

Jouw investering in het lesmateriaal bedraagt € 75,52 (exclusief btw). Je ontvangt hiervoor:

  • 6 mnd toegang tot online trainingen van New Heroes
  • Materiaalpakket
  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving MijnSN
  • Check je e-mail en brief (boek)

Daarnaast ontvang je de hand outs en wordt er gebruikt gemaakt van online testen en scans. Mocht je reeds in het bezit zijn van de literatuur of deze niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je in totaal € 70,00 (exclusief btw). Indien een lesdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Programma

Start- en eindmeting

Deze training maakt jou sterker. Hoe we dat kunnen garanderen? Voor aanvang vul je een Ontwikkeldoelenscan in en ontvang je een persoonlijk rapport. Hierdoor weet je precies: Waar sta je? Wat zijn je doelen? En wat heb je nodig om daar te komen? Met hulp van de trainer ga je heel gericht en gefocust aan de slag met jouw ontwikkeling. En haal je er dus het maximale uit. Na afloop volgt een eindmeting. Deze Persoonlijke Ontwikkelingsscan geeft opnieuw een uitgebreid rapport. Zo is glashelder hoe je bent gegroeid, maar ook op welke punten je jouw ontwikkeling (zelfstandig) kunt vervolgen.

Leerdag

De training bestaat uit een online kick-off en 1 bijeenkomst van 1 dag.

Bijeenkomst:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Train je virtueel? Dan passen we het rooster aan: een training die oorspronkelijk een dag duurt, verzorgen we virtueel in twee bijeenkomsten van 3,5 uur. Op die manier zorgen we ervoor dat je geen volle dagen achter je scherm zit en blijf je fris genoeg om de stof op te nemen. Bekijk het rooster voor je lesdagen en tijden.

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 14 deelnemers.

Certificaat 

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van Schouten & Nelissen University of Applied Sciences. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

STAP-budget

Het Stap-budget is een subsidie vanuit de overheid van maximaal € 1.000,- om een opleiding, training of cursus te volgen. Het is voor iedereen die zichzelf verder wil ontwikkelen vanaf 18 jaar tot aan de AOW leeftijd. Gebruik het als kans om je kennis te verdiepen binnen je loopbaan, of om eindelijk die omscholing te doen waar je al zo lang van droomt. 

STAP-budget aanvragen? Zo geregeld!

  1. Kies je opleiding en startdatum. Je moet starten binnen drie maanden vanaf het moment dat je het STAP-budget aanvraagt.
  2. Meld je met STAP-budget aan voor je opleiding. Bewaar je bewijs van aanmelding. Die heb je nodig voor je aanvraag bij UWV.
  3. Vraag je STAP-budget aan bij UWV met je bewijs van vooraanmelding. Binnen vier weken krijg je bericht.
  4. Is je aanvraag goedgekeurd? Start met je opleiding!

MEER LEZEN


Wat anderen over Overtuigend klantgericht schrijven zeggen

Ervaringen

9,2 van de 10

9,2 uit 9 ervaringen

Bekijk alle ervaringen

Nu starten met Overtuigend klantgericht schrijven

Overtuigend klantgericht schrijven

Zo schrijf je wat jíj wil zeggen en de klant wil horen

  • Maak voltreffers van je e-mails en brieven voor klanten
  • Houd tijd en energie over dankzij een slimme en efficiënte schrijfaanpak 
  • Spreek de taal van je klant en overtuig meer lezers met minder woorden

Twijfel je nog? Volg eerst een gratis proefles!

Ontdek jouw mogelijkheden en wordt sterker.

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Prisca Egter van Wissekerke

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou