- Maak voltreffers van je e-mails en brieven voor klanten
- Houd tijd en energie over dankzij een slimme en efficiënte schrijfaanpak
- Spreek de taal van je klant en overtuig meer lezers met minder woorden
Overtuigend klantgericht schrijven
Zo schrijf je wat jíj wil zeggen en de klant wil horen
- 8.327 reviews
- 1 dag1 dag
- NLCursustaal
Dit ga je leren in Overtuigend klantgericht schrijven
In deze praktische training besteden we aandacht aan korte teksten gericht aan klanten, zoals e-mails, brieven en social posts. Wat maakt een chat, tweet of mail klantgericht? Hoe bereik je je doel bij de klant? Door te oefenen met door jou geschreven teksten en e-mails die je zelf als klant hebt ontvangen, kom je hierachter.
Je werkt op je eigen laptop, en stap voor stap kijken we naar de opbouw en structuur van verschillende soorten teksten. Je oefent onder andere aan de hand van een gemeenschappelijke casus, een chatsessie en het schrijven van een bericht voor social media. Al doende leer je bondig en klantvriendelijk formuleren.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Wat is klantgericht schrijven?
- Hoe bouw je je tekst op?
- Hoe start je je tekst en hoe rond je af?
- Hoe stem je af op je klant en tref je de juiste toon?
- Wat is het effect van alinea’s en koppen en hoe zet je deze optimaal in?
- Wat zijn de grootste verschillen in schrijven voor de diverse media?
Resultaat
- Je weet wat je klant bezighoudt en speelt hier met je teksten actief op in
- Je schrijft vlot en zelfverzekerd door de goede structuur toe te passen
- Je mikt met bondige e-mails en berichten direct op de lezer en bereikt je doel
- Je schriftelijke klantcontact leidt tot meer omzet en betrokkenheid
- Je draagt actief bij aan het verbeteren van de klanttevredenheid
Vraag brochure aan
Alle data & locaties
Eerstvolgende startdata
don, 18 september 2025
vri, 13 maart 2026
Investering
€ 795,00