- Ontwikkel een succesvollere marketingpropositie die aansluit op jouw klant
- Breng marketingstrategie, nieuwe businessmodellen en purpose samen
- Laat jouw marketingstrategie beter aansluiten op de ondernemingsstrategie
Strategische marketing
Verbeter de marketingstrategie van je organisatie
- 8.38 reviews
- € 2.145,00Bekijk prijsopbouw
- Certificaat
- 3 dagen9 weken
- 4-12 deelnemersGroepsgrootte
- NLCursustaal

Dit ga je leren in Strategische marketing
Een succesvolle marketingstrategie biedt je klanten toegevoegde waarde, creëert onderscheidend vermogen en zorgt voor synergie tussen verschillende aspecten. Door de razendsnelle digitale ontwikkelingen wordt marketing steeds ingewikkelder en specialistischer. Nieuwe businessmodellen spelen hierbij een grote rol. Tegenwoordig gaat elk bedrijf verder dan zijn kernactiviteiten en investeert in het opbouwen van relaties en binding met de klanten.
Tijdens deze korte marketing strategie opleiding ontwikkel je een nieuw businessmodel dat in lijn ligt met de organisatiestrategie. Deze is innovatief en speelt in op de klantbehoeften. Door andere stappen erin te zetten creëer je nieuwe waarde voor je organisatie. Je leert resultaten te behalen met je marketingstrategie, terwijl je op de hoogte blijft van zowel interne als externe ontwikkelingen.
Daarna volgt nog een belangrijke stap: hoe overtuig je collega’s om jouw advies op te volgen? Tijdens de Strategische marketing training krijg je praktische tips en handvaten om een overtuigend advies te formuleren. Zo voel jij je sterk en zeker wanneer jij je collega's overtuigt van je marketingstrategie en businessmodel.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Marketing is in beweging, wat verandert er?
- Veranderende businessmodellen
- De maatschappelijke context van jouw organisatie
- De toekomst van marketing
- Aandachtspunten voor jouw marketingstrategie
Voor wie?
Voor wie?
Als marketingprofessional is jouw doel je succesvolle en innovatieve marketingstrategie vernieuwend te houden. Deze strategie moet nauw aansluiten bij de bedrijfsstrategie, met als doel de kans op succes maximaliseren. De Strategische marketing training is bedoeld voor marketingdirecteuren, marketingmanagers en andere professionals die betrokken zijn bij de ontwikkeling en verbetering van marketingstrategieën.
Data & locaties
Kosten
Training
De trainingsprijs is € 2.145,00 (excl. 21% btw).
Betaal je de training zelf? Dan profiteer je automatisch van een supervoordelige regeling. Je betaalt namelijk géén 21% btw, maar slechts een toeslag van 10%. Je prijs is dan € 2.359,50.
Materiaal
De prijs voor het lesmateriaal is € 137,20 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:
- Persoonlijke licentie voor de leeromgeving
- Marketingstrategie (boek)
Arrangement
De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. btw).
Vraag brochure aan
Programma
Leerdagen
De totale doorlooptijd van de training bedraagt 9 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 3 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de leeromgeving.
Bijeenkomst 1 t/m 3:
- 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur
Deelnemers
De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.
Diploma
Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een diploma van Schouten & Nelissen. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd instituutsdiploma in huis.
Incompany
Staan meerdere collega’s binnen jouw organisatie voor dezelfde uitdaging? Dan is een incompany-traject de perfecte oplossing. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Neem gerust contact met ons op – samen bekijken we welk programma en welke vorm het beste aansluiten bij de behoeften van jouw organisatie.
Pluspunten van Incompany
- Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
- Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
- Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
- Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
- Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.
din, 4 november 2025
€ 2.145,00
din, 4 november 2025
€ 2.145,00