Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Master Human Development specialisatie organisatiekunde

Master Human Development specialisatie organisatiekunde

Bestudeer de inrichting en flexibiliteit van organisaties

  • Verdiep je kennis over de verandering en inrichting van organisaties
  • Studeer in je eigen tempo met een modulaire opbouw
  • Veranker theoretische kennis in de praktijk door gebruik van eigen casuïstiek

Bekijk alle details

Een startmoment wordt met je afgestemd

Uitvoering
Master
Accreditaties
NVAO
Duur
42 dagen (2,5 jaar)
ECTS (studiepunten)
60 ECTS (studiepunten)
Startmoment
Start al in januari
Onderwerpen
  • +18
    Nog 18 anderen

Dit ga je leren in Master Human Development specialisatie organisatiekunde

Jij wilt de dynamiek en complexiteit van het veranderen en inrichten van organisaties beter begrijpen. Beslissingen wetenschappelijk kunnen onderbouwen, zodat je je vak nóg beter kunt uitoefenen. In deze NVAO-geaccrediteerde master Organisatiekunde ontwikkel je binnen de master Human Development een gespecialiseerde kijk op organisaties en een brede kijk op Human Development.

In de verschillende modules vertaal je de theorie naar de praktijk en reflecteer je volop op je eigen gedrag. Het onderwerp van jouw masterthesis gaat over een deelaspect van het vakgebied organisatiekunde. De master bestaat uit 6 modules, praktijkonderzoek en een masterthesis.

Je doorloopt deze master in minimaal 2,5 jaar en maximaal 5 jaar. De master kent opstart momenten in januari, april en september. Na inschrijving wordt een persoonlijk studiepad met jou afgestemd die zo goed mogelijk aansluit bij jouw persoonlijke situatie.

Tijdens deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:

Verplicht :

  • Organisatietheorie en strategisch HRM
  • Psychologie van mensen in organisaties
  • Psychologie en verandermanagement
  • Inrichting van kwaliteitsmanagement
  • Onderzoek in organisaties

Keuzemodules :

  • Professioneel adviseren
  • Teamcoaching en groepsinterventies
  • Mediation

Resultaten

  • Je draagt de NVAO-geaccrediteerde titel Master of Arts
  • Je kunt organisatieveranderingen en -inrichtingen wetenschappelijk onderbouwen
  • Je hebt de wetenschappelijke kennis om organisatie inrichtingen te analyseren
  • Je bent in staat om te diagnosticeren vanuit verschillende perspectieven
  • Je hebt je professionele vaardigheden verder ontwikkeld
  • Je bent een echte professional binnen het vakgebied Organisatiekunde
  • Je kent de meest recente inzichten uit de psychologie, organisatiekunde en HRD

Bestudeer de veranderkracht van organisaties

Voor wie?

Ben jij een ervaren professional of manager en ben je toe aan een volgende stap in je carrière? Wil je weten hoe je de beste veranderinterventie moet bepalen? Kies dan voor de master Organisatiekunde en zet jouw beslissingen meer overtuigingskracht bij. Dit doe je met de nieuwste wetenschappelijke inzichten, die zich in de praktijk bewezen hebben, en best practices.

Inhoud

Organisatietheorie en strategisch HRM

In deze basismodule krijg je inzicht in het functioneren van organisaties, in relatie tot de omgeving, en in de ontwikkeling van de medewerker daarbinnen. Wij adviseren je om de masteropleiding met deze module te starten.

Psychologie van mensen in organisaties

Mensen bepalen het succes van een organisatie. Hun mogelijkheden om te kunnen omgaan met veranderingen, creatieve oplossingen te bedenken en samen te werken zijn daarbij cruciaal. In deze basismodule staan daarom de psychologische processen van de mens centraal.

Psychologie en verandermanagement

Organisaties zijn constant in beweging. Het aanpassen van een organisatie aan veranderende omstandigheden is een complex proces, dat vraagt om complexiteit. Zowel van het management als van de medewerker. In deze specialisatiemodule Psychologie en verandermanagement leert u welke inzichten, diagnostische instrumenten en aanknopingspunten belangrijk zijn bij organisatieverandering.

Inrichting van kwaliteitsmanagement:

De toepassing van kwaliteitsmanagement in jouw dagelijkse praktijk is de kern van deze module. Dankzij theoretische handvatten krijg je inzicht in de specifieke kenmerken en methoden van kwaliteitsmanagement binnen de verschillende bedrijfsfuncties en organisatorische contexten.

Onderzoek in organisaties

In deze module staan de methodologie en de opzet van jouw thesis centraal. Je leert op een verantwoorde manier rapporteren over de bevindingen van jouw onderzoek. Je sluit de module af met jouw onderzoeksopzet voor de thesis.

Kijk voor de onderwerpen van de verschillende keuzemodules in de desbetreffende modulebeschrijving :

  • Professioneel adviseren
  • Teamcoaching en groepsinterventies
  • Mediation

Masterthesis

Je voert zelf onderzoek uit, binnen een deelaspect van het vakgebied Organisatiekunde, en je schrijft een methodologisch verantwoorde masterthesis. Dit onder begeleiding van jouw persoonlijke thesisbegeleider. Hierna ken je de verschillende benaderingen en technieken voor kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Bovendien kun je de onderzoeksresultaten schriftelijk en mondeling helder overbrengen.

Kosten en financiering

Deze training kost in totaal € 22.500,00 btw-vrijgesteld en is opgebouwd uit de volgende componenten:

Opleiding

Jouw investering in deze master bedraagt € 22500,00, wanneer je kiest voor betaling in één keer. Hierover wordt geen btw berekend. Kijk voor de andere betaalopties en financieringsmogelijkheden op www.sn.nl/praktische-informatie-masters.

Materiaal

Je bent zelf verantwoordelijk voor de aanschaf van je studieboeken (ca. € 125,00 per mastermodule). Voor de start van de module ontvang je een modulebeschrijving inclusief literatuurlijst. De kosten voor het studiemateriaal zijn dus niet bij de prijs inbegrepen en worden niet vermeld op de factuur. Je kunt ze eventueel apart declareren bij je werkgever. Colleges zijn in het Nederlands. De literatuur kan naast Nederlands ook in het Engels zijn.

Arrangement

De kosten voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet zijn bij de prijs inbegrepen.

Programma

Doelstellend gesprek

In een persoonlijk gesprek met je studiebegeleider en je businesscoach bespreek je jouw achtergrond, motivatie en wederzijdse verwachtingen. Je formuleert samen je leerdoelen en bespreekt op welke manier je de opleiding het beste kunt volgen.

Collegedagen

Doordat de Master Organisatiekunde modulair is opgebouwd, kun je zelf jouw studietempo bepalen.

De opleiding bestaat uit een persoonlijk doelstellend gesprek, 6 modules met een minimale doorlooptijd van 2,5 jaar en 1 thesis.

Een mastermodule bestaat uit 7 collegedagen met een doorlooptijd van 14 weken. Je tijdsinvestering is circa 15 uur aan zelfstudie per week. Je kunt drie keer per jaar starten met de master: in januari, april en september.

Je kunt de modules maximaal 5 jaar combineren tot een complete master. Een complete master bestaat uit 60 ECTS: 48 ECTS voor de modules en 12 ECTS voor de thesis

Module 1 t/m 6, college 1 t/m 7:

  • 1 collegedag van 09.30 tot 17.30 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze masteropleiding is 20 deelnemers.

Diploma

Elke module wordt afgerond met een toets, waarbij je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast. Bij voldoende resultaat ontvang je een deelcertificaat. Heb je de hele hbo-master succesvol afgrond, dan ontvang je het getuigschrift Master Human Development met specialisatie Organisatiekunde en mag je de NVAO erkende mastertitel Master of Arts voeren.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

STAP-budget

Het Stap-budget is een subsidie vanuit de overheid van maximaal € 1.000,- om een opleiding, training of cursus te volgen. Het is voor iedereen die zichzelf verder wil ontwikkelen vanaf 18 jaar tot aan de AOW leeftijd. Gebruik het als kans om je kennis te verdiepen binnen je loopbaan, of om eindelijk die omscholing te doen waar je al zo lang van droomt. 

STAP-budget aanvragen? Zo geregeld!

  1. Kies je opleiding en startdatum. Je moet starten binnen drie maanden vanaf het moment dat je het STAP-budget aanvraagt.
  2. Meld je met STAP-budget aan voor je opleiding. Bewaar je bewijs van aanmelding. Die heb je nodig voor je aanvraag bij UWV.
  3. Vraag je STAP-budget aan bij UWV met je bewijs van vooraanmelding. Binnen vier weken krijg je bericht.
  4. Is je aanvraag goedgekeurd? Start met je opleiding!

MEER LEZEN

Docenten

Docenten

Schouten & Nelissen University of Applied Sciences werkt met verschillende hoogleraren, professoren en professionals met een brede praktijkervaring. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. De Master Human Development specialisatie organisatiekunde heeft als wetenschappelijk coördinator Prof. Robert-Jan Simons, professor digitaal leren aan de Universiteit van Utrecht en eigenaar van Visie op Leren.

Dit worden je docenten

  • dr. Hillie Aaldering

    Universiteit van Amsterdam

    Hillie Aaldering werkt als assistent-professor bij de faculteit Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Universiteit van Amsterdam. In 2014 behaalde ze haar PhD bij dezelfde vakgroep.

  • prof. dr. ir. Kees CTB Ahaus

    Erasmus Universiteit Rotterdam

    Prof. dr. ir. Kees Ahaus (1960) is hoogleraar Health Services Management & Organisation bij Erasmus School of Health Policy & Management (ESHPM) van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Sinds 2004 was hij bijzonder hoogleraar bij de Rijksuniversiteit Groningen, eerst voor de leerstoel Kwaliteitsmanagement en vanaf 2008 voor de leerstoel Healthcare Management. In zijn onderwijs en onderzoek houdt hij zich bezig met het verbeteren van de kwaliteit van zorg met behulp van benaderingen zoals lean en waardegedreven zorg.

  • prof. dr. Bianca Beersma

    Vrije Universiteit Amsterdam

    Prof. dr. Bianca Beersma studeerde Sociale Psychologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Ze promoveerde op onderzoek naar de rol van sociale motivatie bij onderhandelingen in teams. Op dit moment is ze Professor instituties en Identiteiten bij de afdeling Organisatie Wetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Haar onderzoek richt zich op organisatiegedrag en haar specialisaties betreffen het functioneren van teams, onderhandelingsprocessen en –uitkomsten, conflicthanteringcoaching in organisaties en zelfs roddelen op het werk. Ze heeft meerdere publicaties op haar naam staan, waaronder 'Does coaching work?' (2014) en 'Who are you calling rude?' en 'Honor-related differences in morality and competence evaluations after an insult' (2014).

  • Viviënne van den Berg

    Na afronding van haar studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en werkervaring als consultant en interim manager, was ze 3 jaar woonachtig in Moskou (Rusland) waar ze o.a. haar Bachelor Psychologie heeft afgerond. Vervolgens is ze naar Londen verhuisd. Hier heeft ze invulling gegeven aan haar eerste HR baan. Eenmaal terug in Nederland in 2008, heeft ze besloten een carrière in HR na te streven. Als HR Business Partner is ze gegroeid tot Chief HR Officer en lid van het leadership team. Daarnaast heeft ze de executieve team coaching opleiding aan de Vrije Universiteit Amsterdam gevolgd. Haar HR kennis en ervaring zet ze in bij organisaties, teams en individuen in een internationale context om gewenste change te realiseren.

  • dr. Ad Bergsma

    Hogeschool Saxion

    Dr. Ad Bergsma studeerde Psychologie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde op onderzoek naar geluk over de relatie tussen moderne cognitieve theorieën over emoties en sociologische data over geluk. Hij was gastredacteur van Tijdschrift voor Management en Organisatie voor het themanummer ‘Welbevinden op het werk’. Vandaag de dag is hij associate lector zelfmanagement bij Hogeschool Saxion. Hij schreef onder meer de boeken Happiness at work (2013), Gelukkig voor de klas (2014), Ga voor meer werkplezier en betere pestaties (2014) en Sturen op Geluk (2012).

  • prof. dr. Tijs Besieux

    University of Leuven

    Prof. Dr. Tijs Besieux studeerde Organisatiepsychologie aan de Universiteit van Leuven. Hij verdiepte zich in mediation (Harvard University) en bedrijfseconomie (Antwerp Management School). Hij promoveerde op leiderschap, engagement en prestatie in de financiële sector. Daarnaast is hij managing director bij Leuven Center for Collaborative Management (Universiteit Leuven) en fellow bij de Antwerp Management School. Zijn fascinatie betreft leiderschapseffectiviteit, onderhandelen en management consulting. Over deze thema’s publiceert Tijs in wetenschappelijke tijdschriften. In zijn laatste boek “Mama, waarom zijn wij rijk?” laten Tijs en professor Alain Laurent Verbeke een licht schijnen op leiderschap en conflictresolutie binnen vermogende families. Tijs Besieux is inhoudelijk verantwoordelijk van de module Organisatietheorie en strategisch HRM en geeft les in de module Conflictmanagement. Deze modules kunnen losstaand of geïntegreerd in de master Human Development worden gevolgd.

  • Hanna Boersema-Vermeer

    Hanna werkt met veranderaars, veranderteams en hun organisaties aan de veranderuitdagingen waar zij voor staan. Zij doet dat op basis van haar eigen ervaring als manager en adviseur. Hanna studeerde sociale wetenschappen aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Zij deed ervaring op met het in kaart brengen van patronen in teams en organisaties en studeerde af op het inzichtelijk maken van interventierepertoire van adviseurs en managers, die werden ingezet tijdens gedoe en conflictsituaties in teams. Ze startte haar loopbaan als onderzoeker bij Motivaction, als onderdeel van het mentality team. Daarna werkte zij 12 jaar bij Twynstra Gudde. Sinds 2013 leidde zij het Kenniscentrum Veranderkunde en vanaf 2016 leidde zij daarnaast de adviesgroep Veranderkunde.

  • dr. Paul Delnooz

    Innovatie Academie

    Paul is adviseur, coach en schrijver. Daarnaast geeft hij gastcolleges en lezingen en begeleidt hij afstudeerders en promovendi. Hij is gespecialiseerd in (a) het stimuleren van ondernemendheid van werknemers; (b) het verbeteren van de leerprestaties van leerlingen en studenten; (c) het vergroten van de praktische relevantie van sociaal wetenschappelijk onderzoek, zoals economie, psychologie, onderwijskunde, marketing, etc.

  • prof. dr. Jaap Denissen

    Universiteit Utrecht

    Prof. Dr. Jaap Denissen is hoogleraar ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit Utrecht.

  • dr. Daantje Derks

    Erasmus Universitet Rotterdam

    Dr. Daantje Derks is universitair docent Arbeid & Organisatie Psychologie aan het Instituut voor Psychologie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ze studeerde Sociale Psychologie aan de Radboud Universiteit, waarna ze ruim 5 jaar werkzaam was als universitair docent bij de Open Universiteit Nederland. Na een overstap naar het bedrijfsleven, is ze in 2008 weer teruggekeerd naar het universitaire bestaan. In september 2007 is ze gepromoveerd op het uiten van emoties via internet. Huidige onderzoeksthema’s richten zich op de psychologische effecten van digitale media en werk. Ze is coördinator van de minor A&O psychologie welke uit twee thema’s bestaat: Psychological Capital en Emotion Management.

  • prof. dr. Martin Euwema

    KU Leuven

    Dr. Martin C. Euwema is hoogleraar Organisatiepsychologie aan de Katholieke Universiteit Leuven en houdt zich met name bezig met conflicthantering en met de psychologie van organisatieveranderingen. Hij publiceert hierover regelmatig in (inter)nationale vakbladen. Naast onderwijs en onderzoek adviseert hij bij organisatie-ontwikkeling en conflicten in het management en bestuur van organisaties en het invoeren van productieve methoden van conflicthantering. Hij was o.a. betrokken bij de opleiding in conflicthantering voor Nederlandse militairen tijdens vredesoperaties.

  • mr. Lesley Fisscher

    Saxion University of Applied Sciences/ Rijksuniversiteit Groningen

    Mr. Lesley Fisscher is als docent/onderzoeker werkzaam bij de Academie voor Bestuur Recht & Ruimte van Saxion University of Applied Sciences. Als buiten-promovendus is Lesley verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij doet onderzoek naar juridisch management bij MKB-bedrijven o.a. o.b.v. case studies waarin het juridisch management wordt beoordeelt en aanbevelingen worden gedaan t.b.v. verbetering en benutten van kansen. Lesley richtte zich eerder als wetenschappelijk accountmanager bij de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie van de Universiteit Utrecht op de ontwikkeling en organisatie van executive onderwijs. Verder werkte Lesley als advocaat voor een toonaangevend advocatenkantoor in het oosten van het land op het gebied van arbeids- bouw- en ondernemingsrecht en was hij als manager bij de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) verantwoordelijk voor de ontwikkeling en organisatie van het juridisch postacademisch onderwijs (PAO) voor advocaten en andere juridisch professionals.

  • ir. Jos Groenendijk

    Schouten & Nelissen University of Applied Sciences

    Ir. Jos Groenendijk studeerde Vliegtuigbouwkunde aan de Technische Universiteit van Delft op digitale vliegtuigbesturing. Vandaag de dag is hij als toetscoördinator werkzaam bij Project A2 Maastricht en Noorderbrugtracé Maastricht en tevens als adviseur kwaliteitsmanager bij het project Stationsrenovatie Oostlijn en Zeesluis IJmuiden. Zijn interesse ligt bij verschillende vormen van management: van het proces tot aan kwaliteit en verandermanagement. Hij is mede auteur van het boek Kwaliteitsmanagement in de praktijk (2013) en examinator persoonscertificatie NNK / EOQ. Jos Groenendijk is inhoudelijk-coördinator voor de Master Kwaliteitsmanagement (MKM) en inhoudelijk-verantwoordelijke van en docent in de modules ‘Basis van kwaliteitsmanagement’ en ‘Inrichting van kwaliteitsmanagement’. Deze modules kunnen losstaand of geïntegreerd in de Master Kwaliteitsmanagement worden gevolgd.

  • prof. dr. Thijs Homan

    Open Universiteit Nederland

    Thijs Homan is in zijn onderzoek en praktijkwerk al vele jaren bezig met de vraag: ‘wat gebeurt er nou eigenlijk écht als organisaties veranderen en ontwikkelen?’. Daarbij benadert hij de conventionele organisatie- en management theorievorming kritisch. Hij betrekt kennis, inzichten en theorieontwikkeling uit tal van ‘nieuwe’ wetenschappen om de 'lived experience' van mensen in (veranderende) organisaties te kunnen begrijpen. In zijn werkzame leven heeft hij steeds een dubbel pad bewandeld. Enerzijds werkzaam zijn in ‘academia’, anderzijds steeds activiteiten en projecten uitvoeren in de praktijk.

  • mr. dr. Martijn Jansen

    Martijn Jansen studeerde bedrijfskunde in Groningen en promoveerde in 2018 aan de VU Amsterdam op zijn onderzoek naar het waardevolle handelen van middenmanagers. Momenteel is Martijn als zelfstandig professional werkzaam, na een eerder dienstverband bij TwynstraGudde en KPMG. Hij heeft ruim 20 jaar advieservaring en richt zich met name op leiderschapsontwikkeling en verandervraagstukken. Tevens is hij verbonden aan de VU waar hij colleges verzorgt en thesisstudenten begeleidt. Martijn geeft les in de module Psychologie en verandermanagement. ‘bedrijven gaan beter presteren als mensen beter kunnen gaan presteren’

  • dr. Albert Kampermann

    Open Universiteit

    Dr. Albert Kampermann is assistant professor Duurzaam HRM aan de Open Universiteit. Hij doet onderzoek naar het bevorderen van duurzame inzetbaarheid en heeft daarnaast een eigen bedrijf in online assessments om medewerkers en managers te ondersteunen bij het vormgeven van talentmanagement. Het voortdurend verbeteren van de dialoog op de werkvloer is zijn specialiteit en heeft ook centraal gestaan in zijn proefschrift. Hij heeft verschillende boeken geschreven over organisatieverandering, leiderschap en HRM en schrijft graag artikelen voor vakbladen. Zijn passie is de stichting Himalayan Care Hands die ontwikkelingswerk doet in Nepal.

  • dr. Carolien Muijs-van Rijnsoever

    Hogeschool Utrecht

    Carolien is docent Farmakunde (Pharmaceutical Business Administration) aan de Hogeschool Utrecht. Ze is coördinator en docent van de leerlijn Praktijkgericht Onderzoek. Ze is verantwoordelijk voor de doorlopende lijn van de onderzoeksvaardigheden in het curriculum van de opleiding en geeft daarnaast ook les. Haar enthousiasme is een van haar belangrijkste eigenschappen en dit enthousiasme probeert ze ook over te dragen op haar studenten. Sinds september 2020 is ze voorzitster van de Instituutsraad van IPS (Instituut voor Paramedische Studies).

  • prof. dr. Rob Poell

    Tilburg University

    Al vijfentwintig jaar is hoogleraar prof. dr. Rob Poell bezig met onderzoek naar leren en ontwikkelen tijdens het werk. Momenteel is hij als hoogleraar Personeelsontwikkeling verbonden aan Tilburg University. ‘Ik ben vooral geïnteresseerd in hoe mensen strategisch opereren bij het zichzelf ontwikkelen. Ook de mogelijkheden die het werk daartoe biedt zijn cruciaal. Hoe goed een training ook is, het effect zal gering zijn als je geen aandacht besteed aan de werkplek waar de persoon vandaan komt én aan de persoon zelf.’ Over de rol van HR zegt Poell het volgende: ‘Het is één van de kernrollen van HR om recht te doen aan de talenten die mensen hebben meegekregen en die ze ten goede van zichzelf en organisatie kunnen ontplooien. Als je daaraan gestalte kan geven, dan ben je volgens mij goed bezig.’

  • prof. dr. Wilmar Schaufeli

    Universiteit Utrecht

    Wilmar Schaufeli is hoogleraar Arbeids- en Organisatiepsychologie (0,4). Tevens is hij als onderzoekshoogleraar verbonden aan de KU Leuven (België) en als gastdocent aan Loughborough Business School (Groot Brittannië) en Jaume I Universitat, Castellon (Spanje). Hij is geregistreerd klinisch psycholoog (1986), GZ-pycholoog (1999) en arbeids- en gezondheidspsycholoog (2001).

  • prof. dr. Robert-Jan Simons

    Schouten University of Applied Sciences.

    Robert-Jan is wetenschappelijk coördinator en docent Master Human Development bij Schouten University of Applied Sciences. Hij was van 1972 tot 2013 verbonden aan verschillende universiteiten in Nederland (Amsterdam, Nijmegen, Tilburg, Utrecht), de laatste 25 jaar als hoogleraar. Steeds hield hij zich bezig met onderwijs en onderzoek op het gebied van leren en ontwikkeling in allerlei typen organisaties. Hij heeft zijn eigen adviesbureau “Visie op leren” en schreef verschillende boeken. Zijn belangrijkste thema’s zijn: feedback en reflectie, collectief leren, verschillende manieren van leren, werkplekleren, digitaal leren, visies op leren, leiding geven aan en gesprekken voeren over leren. www.visieopleren.nl.

  • prof. dr. Marcel Veenswijk

    Vrije Universiteit Amsterdam

    Marcel Veenswijk is professor in Management of Cultural Change at VU University Amsterdam (part-time). He publishes on cultural change, intervention strategies and organizational innovation, especially in the context of public sector organizations. He has a wide experience as researcher, lecturer and scientific manager (head of department). Veenswijk recently published in journals such as Journal of Organizational Change Management, Building Research and information and International Journal of Project Management. He is also CEO of Bureau M/V, consultants in change.

  • dr. Joost Vos

    Dr. Joost Vos studeerde Farmacie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde aan de Rijksuniversiteit Groningen op (keten)samenwerking in het sociale domein. Hij is partner bij TNO Management Consultants en begeleidt organisaties op het terrein van samenwerken en praktijkgedreven kwaliteit: waaronder fusies, professionaliseringstrajecten in samenwerkingsverbanden, TVB-sessies (taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden), resultaatgericht sturen, waarderend auditten. Hij publiceert met regelmaat, waaronder Doen wat er gedaan moet worden (2015). Joost Vos geeft les in de module Inrichting van kwaliteitsmanagement. Deze module kan losstaand of geïntegreerd in de master Human Development worden gevolgd.

Nu starten met Master Human Development specialisatie organisatiekunde

Master Human Development specialisatie organisatiekunde

Bestudeer de inrichting en flexibiliteit van organisaties

  • Verdiep je kennis over de verandering en inrichting van organisaties
  • Studeer in je eigen tempo met een modulaire opbouw
  • Veranker theoretische kennis in de praktijk door gebruik van eigen casuïstiek

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Ditty van der Elst

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou