Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Mastermodule Customer Insights

Nieuw

Mastermodule Customer Insights


Customer insights zijn onmisbaar voor commercieel succes

  • Ontdek het belang van Customer analytics voor marketing en sales
  • Maak van Customer insights de sleutel tot effectieve marketing
  • Creëer meer resultaat en verkoop met Customer analytics

Voor wie?

Data speelt een onmisbare rol in succesvolle organisaties. Je versterkt de commerciële strategie van je organisatie door te werken op basis van Customer insights op basis van deze data. Laat Customer insights ook voor jouw organisatie werken. Specialiseer je in deze materie door deze module op masterniveau succesvol af te ronden.

Wij zorgen voor een veilige leeromgeving 

Met duidelijke hygiëneregels en -faciliteiten. Al onze locaties zijn ingericht op 1,5 meter afstand. We volgen altijd de richtlijnen van de Rijksoverheid en het NRTO brancheprotocol. Je kan je dus met een gerust hart inschrijven. Lees alle veiligheidsmaatregelen www.sn.nl/over-ons/corona-maatregelen/klassikaal-volgens-de-anderhalve-meter-regels en check voor de laatste corona maatregelen altijd nog even www.sn.nl/over-ons/corona-maatregelen. Heb je vragen? Je mag ons altijd bellen (0418 688 510) of mailen (voorlichting@sn.nl). We zitten voor je klaar!

Meer over deze opleiding


Onderwerpen

Customer insights zijn onmisbaar voor commercieel succes

Voor wie?

Data speelt een onmisbare rol in succesvolle organisaties. Je versterkt de commerciële strategie van je organisatie door te werken op basis van Customer insights op basis van deze data. Laat Customer insights ook voor jouw organisatie werken. Specialiseer je in deze materie door deze module op masterniveau succesvol af te ronden.

Wij zorgen voor een veilige leeromgeving 

Met duidelijke hygiëneregels en -faciliteiten. Al onze locaties zijn ingericht op 1,5 meter afstand. We volgen altijd de richtlijnen van de Rijksoverheid en het NRTO brancheprotocol. Je kan je dus met een gerust hart inschrijven. Lees alle veiligheidsmaatregelen www.sn.nl/over-ons/corona-maatregelen/klassikaal-volgens-de-anderhalve-meter-regels en check voor de laatste corona maatregelen altijd nog even www.sn.nl/over-ons/corona-maatregelen. Heb je vragen? Je mag ons altijd bellen (0418 688 510) of mailen (voorlichting@sn.nl). We zitten voor je klaar!

  • Ontdek het belang van Customer analytics voor marketing en sales
  • Maak van Customer insights de sleutel tot effectieve marketing
  • Creëer meer resultaat en verkoop met Customer analytics

Overzicht

Uitvoering
Mastermodule
Duur
3 dagen (12 weken)

Docenten

Delen

Dit ga je leren in Mastermodule Customer Insights

Customer insights ofwel klantinzichten zijn de sleutel tot effectieve marketing. Als bedrijfskundige ben je geen marketing of dataspecialist, maar ben je wel goed op de hoogte van alle mogelijkheden die Customer analytics biedt. Je bent als bedrijfskundige in staat om op basis daarvan verbeteringen aan te dragen voor de inzet van Customer analytics. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Customer insights, Customer journey en Customer experience
  • Data driven organisaties
  • Wat data is en hoe je het in kunt zetten
  • Marketing analytics: analysemethoden en -technieken
  • Metrics en data visualisatie
  • Customer insights en privacy

Resultaten

  • Je adviseert over de wijze waarop de organisatie Customer analysis in kan zetten
  • Je leert hoe de Customer journey, marketing en commercie samen verbonden zijn
  • Je formuleert de doelstelling van de organisatie omtrent Customer experience
  • Je inspireert de organisatie naar de volgende stap in data volwassenheid
  • Je bent in staat om datatechnieken in te zetten in de commerciële strategie

Inhoud

Customer insights, Customer journey en Customer experience

In deze module komen niet alleen de verschillende termen aan bod, maar ook hoe je deze in de praktijk goed inzet en voor het commerciële succes van de organisatie laat werken. Want commercieel resultaat begint met goede klantinzichten. 

Data & data visualisatie

Data geeft veel inzicht in de klant en het koopproces. Je leert daarom hoe je data kunt verzamelen, analyseren en hoe je het in kunt zetten om de organisatiedoelen op het gebied van marketing en sales te realiseren. Data visualisatie is één van de technieken die hierin centraal staat.  

Customer insights en privacy

Een belangrijk risico bij Customer insights is privacy. Niet alle gegevens van klanten mag je verzamelen, opslaan en analyseren. Wat zijn de regels? En waar liggen de risico’s? Je zorgt dat er voldoende aandacht is binnen jouw organisatie voor de grenzen die hierin gesteld worden.

Kosten en financiering

Opleiding

Jouw investering in deze mastermodule bedraagt € 2950,00. Hierover wordt geen btw berekend.

Materiaal

Jouw investering in het lesmateriaal bedraagt € 139,71 (exclusief btw). Je ontvangt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving MijnSN
  • Materiaalpakket
  • Databedreven marketing
  • Consumer Behaviour

Daarnaast ontvang je de hand outs en wordt er gebruikt gemaakt van online testen en scans. Mocht je reeds in het bezit zijn van de literatuur of deze niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je in totaal € 210,00 (exclusief btw). Volg je de avondvariant? Dan is de arrangement prijs €30,- (exclusief btw) per avond voor gebruik van de accommodatie en koffie/thee. Dit bedrag is eveneens vrijgesteld van btw.

Financiering

Als je zelf (deels) je training of opleiding financiert, zijn er verschillende mogelijkheden en interessante wettelijke regelingen om gebruik van te maken, waardoor jij voordeliger kan studeren. Bekijk de mogelijkheden: www.sn.nl/financieringsmogelijkheden.

Docenten

Docenten 

Schouten University of Applied Sciences werkt met ruim 60 hoogleraren, professoren en professionals met zowel een rijke ervaring in de academische wereld als de praktijk. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. Onze docenten bieden inhoudelijke verdieping op basis van up-to-date wetenschappelijke kennis en leggen steeds de relatie tussen de theorie en jouw eigen werkpraktijk. Op deze manier vallen werken en leren voor een belangrijk deel samen én kun je actuele wetenschappelijke inzichten vertalen naar krachtig handelen in jouw eigen praktijksituatie.

Dit worden je docenten

  • Sabine Kerkmeijer – van der Peijl MA

    Sabine heef ruime ervaring met het begeleiden en coachen van (afstuderende) studenten bij o.a. het ontwikkelen van een idee tot een nieuw product of dienst, het schrijven van een marketing(communicatie)plan, het opzetten en uitvoeren van marktonderzoek en het schrijven van een businessplan. Sabine heeft een brede marketingbasis ontwikkeld o.a. als (database) marketeer bij Triodos Bank en senior consultant bij VODW Marketing. Ze heeft diverse projecten uitgevoerd variërend van het ontwerpen van loyaliteitsprogramma’s tot het ontwikkelen van een marketingdatabase. Ze heeft gewerkt voor o.a. Eneco, Debitel, ING en DTZ Zadelhoff. Ze is auteur van het boek 'Van Idee naar start-up'.

Programma

Business coach

Voor de start van je studie kies je je businesscoach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de businesscoach op https://www.sn.nl/opleidingen-en-trainingen/business-coach.

Doelstellend gesprek

In een persoonlijk gesprek met je studiebegeleider bespreek je jouw achtergrond, motivatie en wederzijdse verwachtingen. Je formuleert samen je leerdoelen en bespreekt op welke manier je de training het beste kunt volgen.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de Master module bedraagt 12 weken. De module bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 12 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity. Wil je liever de avond variant volgen? Dat kan!

Dagvariant:

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09:30 tot 17:30 uur

Avond variant:

Bijeenkomst 1 t/m 6:

  • 1 avond van 18:30 tot 22:00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze mastermodule is 20 deelnemers.

Certificaat

Deze module wordt afgerond met een beroepsproduct, waarin je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast waar je organisatie direct baat bij heeft. Bij een voldoende resultaat ontvang je een certificaat van Schouten & Nelissen University of Applied Sciences.

Incompany trainingsadvies aanvragen

Een groepstraining is de ideale optie als in jouw organisatie meerdere medewerkers voor dezelfde uitdaging staan. We passen de gebruikte oefeningen en voorbeelden aan op de situatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany trainingen

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega’s staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de training organiseren.
  • Overal - We organiseren de training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

Nu starten met Mastermodule Customer Insights

Mastermodule Customer Insights

€ 2.950,00 BTW vrijgesteld

Starten op di 9 november 2021, EINDHOVEN


Materiaal € 139,71 excl. BTW

Arrangement € 180,00 excl. BTW

Totaal

€ 3.269,71 BTW vrijgesteld

Incl. materiaal en arrangementen

Tijdens onderstaande stappen kan je je startdatum kiezen

Twijfel je nog? Volg eerst een gratis proefles!

Ontdek jouw mogelijkheden en wordt sterker.

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Ditty van der Elst

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou